رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت مطرح کرد:

نانوایی‌ها بیشترین صنف متخلف/میزان جریمه واحدهای صنفی بر عهده مراجع قضائی است/واحدهای متخلف تعطیل می‌شوند/ شهروندان به سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۵:۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۸۳۷۲
نانوایی‌ها بیشترین صنف متخلف/میزان جریمه واحدهای صنفی بر عهده مراجع قضائی است/واحدهای متخلف تعطیل می‌شوند/ شهروندان به سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند
سید رضا غلامی گفت: بر اساس گزارشات بیشترین صنف متخلف نانوایی‌ها هستند.

به گزارش برنا؛ طی روزهای اخیر به‌دلیل اعمال محدویت‌های کرونایی، برخی از اصناف بر اساس دستورالعمل‌ها از ساعت 18 واحد صنفی را تعطیل کرده و برخی دیگر هم همچنان دایر هستند.

نانوایی ها متخلف ترین صنف در ایام کرونا

سید رضا غلامی، رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره اعمال جریمه واحدهای متخلف به خبرنگار برنا گفت: با توجه به اجرا و تشدید محدودیت‌ها به‌دلیل نبود سامانه نمی‌توان درباره اینکه کدامیک از واحدها بیش از دیگران متخلف بوده اظهار نظر کرد.

او افزود: بر اساس گزارشات بیشترین صنف متخلف  نانوایی‌ها هستند.

غلامی درباره روند جریمه واحدهای متخلف تاکید کرد: جریمه واحدها برعهده مراجع قضائی است.

ارائه غذا به شکل بیرون بر بعد از ساعت 18

رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه محدودیتی برای ارائه مواد غذایی دیده نشده است، گفت: تمامی مراکز ارائه دهنده اغذیه باید به شکل بیرون‌بر به ارائه خدمات بپردازند.

او درباره کم و کیف نظارت بر واحدهای صنفی افزود: اعمال نظارت بر محدودیت‌ ها به شکل شبانه روزی است. شیفت شب هم برای همکاران در بخش نظارت اعمال می‌شود. با توجه به مناطق، استان‌ها و برنامه‌های متفاوت گروه‌های مشترک با اصناف، نیروی انتظامی هم می‌تواند به اعمال قانون بپردازد.

واحدهای متخلف تعطیل می‌شوند

رئیس اداره بهداشت موادغذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره برخوردها با واحدهای متخلف گفت: تمامی واحدهای متخلف تعطیل می‌شوند.

او افزود: پاساژها باید بعد از ساعت 18 تعطیل شوند. در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی نیروی انتظامی یا ناظران بهداشت می‌توان اقدامات لازم را برای اعمال قانون اجرایی کرد و شهروندان نیز می توانند به سامانه 190 اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته این مقام مسئول تاکنون گزارش رسمی از سوی بهداشت مناطق منتشر نشده است. همکاران ما به عنوان نیروهای اجرایی اقدامات لازم را انجام می‌دهند و اداره کل بازرسی به جریمه اصناف می‌پردازند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز