معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

خانواده‌ها نیازمند یادگیری مهارت ارتباطی هستند/ ایجاد دانشگاه دوستدار خانواده

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۳:۲۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۹۸۶۸
خانواده‌ها نیازمند یادگیری مهارت ارتباطی هستند/ ایجاد دانشگاه دوستدار خانواده
معصومه ابتکار گفت: یکی از مسائل مهم خانواده‌ها مهارت های ارتباطی است. باید سواد ارتباطی را در مدارس و دانشگاه ها آموزش دهیم و در بحث ارتباط بین نسلی و شکاف بین نسلی که می تواند ضربات سختی در جامعه وارد کند، اقدام جدی باید صورت گیرد.

به گزارش برنا؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در جلسه امضای تفاهم نامه بین وزارت علوم و تحخقیقات و فناوری و معاونت امور و زنان و خانواده ریاست جمهور گفت:سومین موافقت نامه در دولت دوازدهم را با وزارت علوم منعقد شده است.

ابتکار افزود: همکاری های دانشگاه در طرح های کمند و سفیران فرهنگی برای عرضه ارائه شده و همچنین از دانشجویان فعال تشکر شده است.

به گفته او هدف در دولت یازدهم و دوازدهم احقاق سیاست های کلی مقام معظم رهبری در زمینه خانواده و تحقق برنامه ششم توسعه ماده 101 و 102 با موضوع عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده است. به این منظور اقدامات فراوانی همچون تدوین شاخص های عدالت جنسیتی و ابلاغ آن توسط ستاد ملی زن و خانواده انجام شده است.

ابتکار بیان کرد: فعالیت هایی که تاکنون با وجود محدودیت ها انجام شده است بسیار تاثیر گذار بوده‌اند. از همراهی تمام دانشگاه در طرح کمند و سفیران فرهنگی تشکر می کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: شاخص های خانواده در ستاد ملی زنان و خانواده در حال تدوین است که می تواند دستمایه این باشد که سیاست های دوستدار خانواده را به اجرا بگذاریم. ایجاد دانشگاه های دوستدار خانواده نیز از جمله موارد است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از مسائل مهم خانواده‌ها مهارت های ارتباطی است. باید سواد ارتباطی را در مدارس و دانشگاه ها آموزش دهیم و در بحث ارتباط بین نسلی و شکاف بین نسلی که می تواند ضربات سختی در جامعه وارد کند، اقدام جدی باید صورت گیرد. باید روی مهارت ها بیش از پیش کار کنیم. مهارت تفکر مثبت و مهارت ارتباطی در دنیا بسیار مهم ارزیابی شده است که باید در مقاطع مختلف به آن پرداخت ولی دراین زمینه غفلت صورت گرفت.

ابتکار ادامه داد: یکی از اتفاقات خیلی خوب طرح کمند بود که در جهت پیوند دادن دختران دانشجو با اقتصاد، بازار و ایده های خلاق انجام شده است. در زمینه استارتاپ های مخصوص دختران و برای ورود به بازار کار نیز اقداماتی صورت گرفته است که در صدد اتصال آن با طرح کمند هستیم.

معاون امور زنان و خانواده  در پایان اظهار کرد: جایزه ای برای در بحث "زن در علم"به نام "مریم میرزاخانی" و جایزه "بیوتکنولوژی" به نام دکتر "پروانه فرزانه" که در بحث بانک ژن فعالیت داشتند در نظر گرفته ایم. امیدواریم شاهد انتصابات بیشتر زنان توانمند و شایسته در مسئولیت های مدیریتی دانشگاه ها باشیم. بیش از 30 درصد هیات علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند که ناشی از حمایت های وزارت علوم است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز