رئیس اداره سلامت مادران؛

زایمان‌های مناسبتی باعث افزایش آسیب به جنین و مادر می شود/ با افراد در زایمان‌های مناسبتی برخورد می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۵:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۳۰۴۶
زایمان‌های مناسبتی باعث افزایش آسیب به جنین و مادر می شود/ با افراد در زایمان‌های مناسبتی برخورد می‌شود
نسرین چنگیزی از برخورد وزارت بهداشت با زایمان های لاکچری خبر داد.

به گزارش برنا؛ نسرین چنگیزی، رئیس اداره سلامت مادران و جراح زنان ، زایمان و نازایی با حضور در شبکه خبر در خصوص پیامدهای سزارین های تقویمی گفت: این نوع زایمان عوارضی برای مادر و جنین به دنبال دارد و به دلیلتولد زودسر منجر به بستری هر دو می شود.

او افزود: این مقوله در دوران کرونا با چندین پیامد همراه است. کووید19 در این افراد شعله‌ور شده  و در عین حال باعث آسیب‌هایی به جنین می‌شود. عوارض خاص کووید19  این است که ممکن بوده به دستگاه های تنفسی کمکی نیاز پیدا کرده و مرگ مادر و عوارض برای نوزاد را به دنبال داشته باشد.

چنگیزی افزود: معاونت بهداشت و درمان ضمن مکاتبه با دانشگاه‌ها در خصوص زایمان در تاریخ مناسبتی، گزارشات را به معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال می کند و تعداد غیر متعارف سزارین ها به نظام پزشکی معرفی می شود.

 به گفته او حتی اگر تعداد متعارف سزارین بیش از تعداد معمول نشود اما برای مادر و جنین عارضه به دنبال داشته باشد گزارشات برای دانشگاه ارسال می‌شود و تا پایان آذر وزارت بهداشت به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده و در صورت بروز عارضه وزارت بهداشت مدعی است.

رئیس اداره سلامت مادران تاکید کرد: در پایان آذر با پزشک، مادر و... از طریق مراجع قضایی برخوردار می‌شود و بازخورد مشکلات این اقدام بر عهده وزارت بهداشت  است.

چنگیزی با اشاره به زایمان لاکچری در سال 98 افزود: تعداد این نوع زایمان ها در سال گذشته عدد بزرگی نبود اما طی سال جاری درگیر کرونا هستیم و عارضه کرونا در زن باردار بیشتر استو خطرات بیشتری به دنبال دارد.

او با بیان اینکه در زایمان طبیعی و سزارین ها نباید مداخلات غیرضروری انجام شود، گفت: باید اجازه داد که سن بارداری به 40 هفته برسد و نباید تاریخ 9/9/99 به خاطره بدی با مداخلات غیر ضروری تبدیل شود و باید جلوی این اقدامات را گرفت.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز