آخرین پیش بینی در خصوص زمان پایان کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۷:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۳۱۰۸
آخرین پیش بینی در خصوص زمان پایان کرونا
رئیس بخش پزشکی مدرنا اعلام کرده مردم نباید نتایج آزمایش‌ها را به گونه‌ای تفسیر کنند که زندگی پس از واکسیناسیون بزرگسالان به حالت عادی بازمی‌گردد.و زمان پایان کرونا خواهد بود.

به گزارش برنا؛ «تال زکس»، رئیس بخش پزشکی مدرنا به این موضوع اشاره کرده که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که واکسن می‌تواند از ابتلا به کرونا یا بیماری شدید جلوگیری کند. با این وجود نتایج از عدم امکان انتقال ویروس خبر نمی‌دهند.

زکس در مصاحبه‌ای با «آکسیوس» گفته:

«نتایج نشان نمی‌دهند که واکسن مانع از حمل ویروس توسط شما و انتقال آن به دیگران می‌شود. زمانی که ما شروع به توزیع این واکسن می‌کنیم، به داده‌های کافی برای اثبات این موضوع که انتقال ویروس را کاهش می‌دهد، دسترسی نداریم.»

زکس با توجه به دانش خود باور دارد که واکسن احتمالا از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند، با این حال هنوز مدرک معتبری در این زمینه ارائه نشده است. رئیس بخش پزشکی مدرنا اعلام کرده:

«فکر می‌کنم که ما فقط بخاطر واکسیناسیون نباید رفتار خود را تغییر دهیم و تولید و تزریق واکسن به معنای پایان کرونا نیست»

مدرنا یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده واکسن کرونا در سراسر جهان است که در فاز سوم آزمایش‌های بالینی به اثربخشی ۹۴.۵ درصد دست پیدا کرده است. این کمپانی اواخر ماه جاری میلادی درخواست خود برای استفاده اضطراری از این واکسن را تقدیم سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) خواهد کرد.

نظر شما
پرونده ویژه