وزیر بهداشت:

تزریق واکسن کرونا در ۲ دوز انجام می‌شود/ هفته آینده کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز می‌شود/انتقاد از ایجاد صف مرغ/ تمهیداتی برای ترافیک صبحگاهی

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۳:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۳۵۴۰
تزریق واکسن کرونا در ۲ دوز انجام می‌شود/ هفته آینده کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز می‌شود/انتقاد از ایجاد صف مرغ/ تمهیداتی برای ترافیک صبحگاهی
سعید نمکی گفت: ترافیک صبحگاهی به دلیل تردد کارمندان شرکت‌های خصوصی و ادارات دولتی است. رییس جمهور دستور دادند که ادارات از شنبه با تعداد کمی از کارمندان فعالیت کنند و شرکت های خصوصی در این زمینه همراهی کنند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، ظهر امروز پنجم آذر درباره اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و  ‌آخرین خبرها از تولید واکسن ایرانی کووید 19 در لایو اینستاگرامی این وزارتخانه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امروز بسیجیان در کنار ما درطرح سردار شهید قاسم سلیمانی در حال تلاش و فعالیت هستند.

او افزود: درطرح سردار شهید قاسم سلیمانی فعالیت های مانند بیمار یابی، افزایش تست های تشخیصی کرونا و مدیریت بیماری پیش از بیمارستانی انجام می شود. این طرح بر اساس گفته‌های مقام معظم رهبری خانواده محور و محله محور است. در پایان این طرح دستاوردهای بزرگی به جهان ارائه می‌دهیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تلمبار بیمار در مراکز درمانی باعث افزایش مرگ و میرها در روزهای اخیر شده است اما امیدواریم با وجود رعایت 90 درصدی پروتکل های بهداشتی توسط مردم در روزهای آینده شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.

نمکی ادامه داد: ترافیک صبحگاهی به دلیل تردد کارمندان شرکت‌های خصوصی و ادارات دولتی است در همین راستا رییس جمهور دستور دادند که ادارات از شنبه با تعداد کمی از کارمندان فعالیت کنند و شرکت های خصوصی در این زمینه همراهی کنند.

 او گفت: توزیع مرغ در بازار روز انبوهی از تجمعات را به دنبال داشت و ریتم ما را بر هم زده است رییس جمهور به وزرای جهاد و صمت دستور دادند که هرچه سریعتر از این تجمعات جلوگیری شود.

وزیر بهداشت افزود: موضوع واکسن کرونا را از سه طریق دنبال می‌کنیم؛ یکی خرید واکسن از طریق کووکس و 16 میلیون و 800 هزار دوز از این طریق وارد می‌کنیم که 8 میلیون و 400 نفر و حدود 10 درصد جمعیت را پوشش می‌دهد و 5.5 میلیون دوز را با شرکت معتبر خارجی تولید می‌کنیم و در نهایت 41  تا42 میلیون دوز واکسن را برای 21 میلیون نفر تهیه خواهیم کرد.

 نمکی درباره تولید داخلی واکسن کرونا بیان کرد: در زمینه تولید واکسن کرونا پیشرفت های چشم گیری داشته ایم از بین 12 شرکت دانش بنیان، 4 مورد پیشرفته تر هستند و یک شرکت مجوز آزمایش انسانی را گرفت و از هفته آینده تست‌های انسانی شروع می‌شود.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز