مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان:

تشکیل مجمع ملی جوانان از افتخارات دولت تدبیروامید است/ ۲۶ آذر دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۰:۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۳۸۹۲
تشکیل مجمع ملی جوانان از افتخارات دولت تدبیروامید است/ ۲۶ آذر دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان
سجاد سالک به نزدیک بودن دومین دوره انتخابات مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان اشاره و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات این حوزه یاد کرد و افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته این انتخابات 26 آذر ماه جاری به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش برنا؛ سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت به مهمترین اقدامات این دفتر در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاق مهمی که در دو سال گذشته در حوزه سازمان های مردم نهاد جوانان افتاد، انجام رتبه بندی و ارزیابی سازمان های مردم نهاد بود به گونه‌ای که تمام سمن هایی که حداقل یک سال سابقه فعالیت داشتند مورد ارزیابی قرار گرفتند و مدارک و فعالیت هایشان مورد راستی‌آزمایی قرار گرفت و مجموعه فعالیت هایشان با اسناد و مدارک بررسی شد.

او با بیان این که در نهایت تمام سازمان های مردم نهاد جوانان در چهار رده، رتبه بندی شدند، افزود: در حال حاضر تصویر دقیقی از کارکردها و عملکرد سازمان های مردم نهاد جوانان موجود است که این موضوع در تخصیص اعتبارات، واگذاری برنامه ها و پروژه ها و استفاده از توان سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سالک راه اندازی اتوماسیون سازمان‌های مردم نهاد جوانان را یکی دیگر از اتفاقات مهم و خوب این حوزه عنوان کرد و افزود: این اتوماسیون توسط یکی از سمن ها با هماهنگی های داخلی بین سمن های جوانان و حمایت وزارت ورزش و جوانان راه اندازی شد که در فاز اول آن اتوماسیون داخلی بین روسای مجامع استانی سمن ها راه اندازی شده و روسای مجامع استانی تمام مکاتبات خود را از این طریق با یکدیگر انجام می دهند.

مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی ادامه داد: قرار است که با هماهنگی مرکز فناوری و اطلاعات و مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان تمهیدی اندیشیده شود تا ساختار اتوماسیون سمن ها به اتوماسیون اداری وزارت ورزش و جوانان هم متصل شود و امکان مکاتبه سمن ها و وزارت خانه هم فراهم شود.

سالک همچنین به نزدیک بودن دومین دوره انتخابات مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان اشاره و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات این حوزه یاد کرد و افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته این انتخابات 26 آذر ماه جاری به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

او با بیان این که اساساً تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان جزو افتخارات دولت فعلی محسوب می شود، تصریح کرد: این دولت با اعتماد به سمن های جوانان، شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد که در یک ساختار کاملاً انتخابی و دموکراتیک این اتفاق رقم بخورد. ابتدا ۳۱ مجمع استانی از طریق انتخابات درون استانی تشکیل شدند و سپس منتخبین استانی، ساختار ملی خودشان را تشکیل دادند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: از انتهای سال گذشته موضوع آموزش غیرحضوری سمن های جوانان را آغاز کردیم که با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا اولویت داده شد. در نیمه اول سال ۹۹ تعدادی کارگاه آموزشی غیرحضوری برگزار کردیم و تا آخر سال هم کارگاه های آموزشی ما به همین صورت پابرجا خواهد بود.

سالک از راه اندازی بازارچه مجازی محصولات تولیدی و خدماتی جوانان خبر داد و اظهار داشت: این بازاچه مجازی تحت عنوان «سمن سوق» در آستانه راه‌اندازی است، کارهای فنی آن انجام شده و سامانه در حال حاضر در اختیار مجمع ملی جوانان قرار گرفته است تا این مجمع با هماهنگی که با سازمان‌های مردم نهاد کشور به عمل می آورد، محصولات تولیدی و خدماتی که سمن‌ها ارائه می کنند را در این سامانه در اختیار مردم قرار دهد تا کمکی در راستای جهش تولید، حذف واسطه ها و خدمات به صورت مستقیم به شهروندان باشد.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه ریزی جهت اجرای طرح ها و کارگاه ها را در سال های اخیر انجام داده ایم و در سال ۹۸ هم با راه اندازی سامانه مشارکت های اجتماعی، پذیرش و دریافت طرح ها و کارگاه ها هم کاملاً الکترونیکی شده و نیازمند فرم پر کردن حضوری نیست. تمام سمن های جوانان این امکان را دارند که به سامانه ما مراجعه و پیشنهادات خود را در موضوعات مشخص شده برای اجرای طرح ها و برگزاری کارگاه ها ارائه کنند. غیرحضوری شدن این موضوع برای سمن های خارج از مراکز استان ها نقطه عطفی بود و مهمتر اینکه نظارت و ارزیابی ما را نیز تسهیل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز