ادامه عملیات آبخیزداری در تهران

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۳:۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰۲
ادامه عملیات آبخیزداری در تهران
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه بازدید از اقدامات آبخیزداری انجام شده در حوزه های آبخیز جنوب آراد شهرستان ری و توچال شهرستان پاکدشت گفت: باتوجه به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در کنترل سیل، رسوب و تقویت سفره های آب زیرزمینی، اقدامات آبخیزداری در استان تهران تداوم خواهند یافت.

به گزارش برنا؛ علینقی حیدریان انجام عملیات آبخیزداری را مهم و ضروری برشمرد و بر تداوم این گونه اقدامات تاکید کرد و اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر حوزه های آبخیز در سطح استان تهران مشرف به شهر و جزو حوزه های آبخیز شهری محسوب می شوند که بر این اساس اجرای پروژه های آبخیزداری در این حوزه های آبخیز ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

او با بیان اینکه اقدامات آبخیزداری با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز انجام می شود تصریح کرد: امسال و با اعتبار حدود 20 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی این اقدامات به مرحله اجرا در خواهند آمد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: این اقدامات شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی است که در 5 شهرستان تهران، پردیس، شمیرانات، دماوند و فیروزکوه اجرایی خواهند شد.

حیدریان اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را زیربنایی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و به برخی از دستاوردهای این اقدامات اشاره کرد و ابراز کرد: این اقدامات موجب افزایش آبدهی چشمه ها، قنوات و چاه ها و کاهش شوری آب های زیرزمینی شده و با انجام این اقدامات شاهد کاهش فرسایش خاک، افزایش رطوبت و حاصلخیزی خاک و در نتیجه افزایش بهبود پوشش گیاهی و محصولات کشاورزی خواهیم بود.

گفتنی است در این بازدیدها معاون آبخیزداری و رئیس اداره آبخیزداری و حفاطت خاک استان تهران و همچنین رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان های ری و پاکدشت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران را همراهی می کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز