وزیر بهداشت خبر داد:

کاهش مرگ و میرهای کرونایی در کشور/ نگران عادی پنداری هستم

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۲:۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۸۵۱۴
کاهش مرگ و میرهای کرونایی در کشور/ نگران عادی پنداری هستم
نمکی گفت: بنده به عنوان وزیربهداشت نگران عادی پنداری هستم. امروز خواهش دارم که زحمت کادر درمان را زیر سوال نبرید. امید است کاهش مرگ و میر ها را به دنبال داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه جلسه ستاد محله محور شهید سلیمانی گفت: باید روال رعایت پروتکل‌ها را در طول هفته‌های آتی داشته باشیم و هر روز در ساعت‌های مقرر گزارش  می‌دهم.

نمکی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده اروپا و آمریکا در وضعیت نامناسب به سر می‌برند. این در حالی است که وضعیت کرونا در کشور ما بر خلاف پیش بینی های جهانی بود. بریتانیا، آلمان  و آمریکا خیز وحشتناکی ناشی از کرونا را تجربه می‌کنند.

او تاکید کرد:  روزانه مرگ و میرها در آلمان‌ 430 مورد و آمریکا 2800 رخ می‌دهد. همین موسسات پیش بینی کرده بودند که آمار مرگ ومیرها در ایران شدت می گیرد اما برخلاف بررسی های آنها اتفاق دیگری افتاد.

وزیر بهداشت افزود: شاهد همدلی عزیزان در وزارت راه و شهرسازی، ستاد مقابله با کرونا، سازمان‌های مردم نهاد و بسیج هستیم. توانستیم کاهش مرگ و میر ها را داشته باشیم.

نمکی با اشاره به آخرین وضعیت مرگ و میرهای کرونایی عنوان کرد: مرگ و میرها در کشور  کاهش داشته ولی باید دقت کنید که همکاران ما هم خسته شده اند.

وزیر بهداشت گفت: در روزهای آغازین آبان و یکم آذر با خیز بیماری مواجه بودیم. تاثیرات همراهی مردم دستاوردهای بزرگ به همراه داشت. ما دکه‌هایی را بستیم که از این راه ارتزاق می‌کنند. بنده ناز پرورده نیستم. بنده به عنوان وزیر خدمت گذار هستم.

نمکی تاکید کرد: خودمان در هر تصمیم گیری به همه نکات توجه کردیم. ما ترجیح می دهیم با تعطیلی مشاغل صاحبان آن  را بر روی  تخت آی سیو نبینیم. در یکم آذر مناطق قرمز فراوان بوده و 160 شهر قرمز به  130 شهر نارنجی  تبدیل شده است.

او ادامه داد: بنده این دستاورد را تبریک عرض می‌کنم بزرگترین افتخار را مردم کسب کرده‌اند. مابقی دستگاه‌ها هم به نکات بهداشتی توجه کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به منحنی های روند ابتلا به کرونا تاکید کرد: امید است به روزهای دو رقمی و تک رقمی مرگ و میرهای کرونایی برسیم.

نمکی در پایان گفت: بنده به عنوان وزیربهداشت نگران عادی پنداری هستم. امروز خواهش دارم که زحمت کادر درمان را زیر سوال نبرید. امید است کاهش مرگ و میر ها را به دنبال داشته باشیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز