نماینده مجلس شورای اسلامی:

بازنشستگی پیش از موعد برای صندوق‌های بازنشستگی مشکل است/لایحه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۵:۵۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۱۰۲۷
بازنشستگی پیش از موعد برای صندوق‌های بازنشستگی مشکل است/لایحه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است
کیومرث سرمدی واله گفت: خدمات پس از بازنشستگی باید توسط صندوق‌های بازنشستگی و بیمه تامین شود اما این درحالیست که آنها بودجه کافی برای انجام این کار ندارند.

به گزارش برنا؛ اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت لایحه‌ای رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی به دولت اجازه داده می‌شود کارکنان واجد شرایط وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی که حداقل 25 سال سابقه خدمت دارند را بازنشسته کند.

کیومرث سرمدی واله، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به دلیل تصویب این لایحه گفت: لایحه بازنشستگی پیش از موعد به دلیل داشتن چند حُسن و مزایا مورد تصویب قرار گرفت که هدف اولی آن این بود کسانی که به دلیل مشکلاتی ادامه کار برایشان میسر نیست زودتر بازنشسته شوند و از خدمات پس از بازنشستگی استفاده کنند.

او افزود: یکی دیگر از اهداف لایحه این است که با فراهم کردن بازنشستگی پیش از موعد، زمینه اشتغال را فراهم کنیم تا جوانان بتوانند یک شغل مناسب پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

سرمدی واله با بیان معایب این لایحه نیز تصریح کرد: خدمات پس از بازنشستگی باید توسط صندوق‌های بازنشستگی و بیمه تامین شود اما این درحالیست که آنها بودجه کافی برای انجام این کار ندارند و برای تحت پوشش قرار دادن تمام این بازنشستگان با مشکل مواجه هستند.

او افزود: مشکلات صندوق بازنشستگی دارای اهمیت بسیار بالایی است که در این لایحه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در این میان دولت هم باید منابع درآمدی برای آنها درنظر بگیرد و درخصوص بدهی‌هایی که این صندوق‌ها و بیمه‌ها دارند، تجدیدنظر کند تا بتوانند به حیات‌شان ادامه دهند و آنها را سرپا نگه داریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هنوز این لایحه به تصویب نهایی نرسیده است و همچنان نیازمند بحث و بررسی بیشتری به ویژه رسیدگی به اوضاع و احوال صندوق بازنشستگی است.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز