رئیس شورای اسلامی استان تهران:

برگزاری دومین رویداد کارآفرینی/مصوبه حریم آثار بر اجرا و جانمایی تندیس‌ها نظارت می‌کند/برخی تخلفات اعضای شورا شخصی است نه سازمان یافته/نمی‌توانیم مانع ورود مشکلات تهران به شهرستان‌ها شویم!

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۱:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۲۱۰۹
برگزاری دومین رویداد کارآفرینی/مصوبه حریم آثار بر اجرا و جانمایی تندیس‌ها نظارت می‌کند/برخی تخلفات اعضای شورا شخصی است نه سازمان یافته/نمی‌توانیم مانع ورود مشکلات تهران به شهرستان‌ها شویم!
الهام فخاری گفت: اینکه بگویم اجازه ندادیم مشکلات تهران به شهرستان‌ها سرازیر شود ادعای بزرگی است اما تمام تلاش ما این است که بین فرصت ها و مشکلات تهران و شهرستان‌های اطراف آن تناسب به وجود بیاوریم.

به گزارش برنا؛ الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران در نشست خبری ارائه گزارش سه ساله فعالیت های شورای اسلامی استان تهران گفت: شورای اسلامی استان در دوره پنجم تلاش کرد باوجود تنوع سلایق به عنوان یک نهاد مدنی کار نظارتی خود را انجام دهد تا مسیر را به درستی پیش ببرد.

او افزود: از جمله وظایف شوراهای فرادست آموزش و برگزاری دوره های آموزشی است که ما تاکنون 75 دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری برگزاری کردیم که بخشی از این دوره ها مشترک با سازمان پدافند غیرعامل انجام شد و دوره هایی هم در ماه های پیش رو به انجام می‌رسانیم.

فخاری تصریح کرد: همه گیری کرونا روال کاری را بهم ریخت اما خوشبختانه با همت دوستان کارها را آنلاین ادامه دادند و استان تهران به عنوان استان کلیدی کارهایش را انجام داد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران ادامه داد: رویدادهای کارآفرینی مورد توجه ویژه استان بو به طور مثال یک استارت آپ نوآوری های روستایی را هدف قرار داده بود و امسال هم دومین رویداد کارآفرینی برگزار می شود.

او افزود: دوره های مشترک با دانشگاه تهران و علامه برگزار کردیم تا از ظرفیت دانشگاهی برای شورا استفاده کنیم.

فخاری گفت: بیش از 10 میلیون جمعیت در 22 منطقه با 21 عضو شورا زندگی می کنند که حتی اگر 24 ساعته کار کنیم آنچه باید محقق نمی‌شود و نهایت این است هرکدام اعضا به عنوان مسئول کمیته بر یک یا دو موضوع متمرکز می شوند.

او افزود: تحقق اهداف فرهنگی و زیباسازی شهری پروتکل نظارتی لازم دارد و ما هم به عنوان ناظر در چگونگی اجرا و جانمایی شکایت داریم به همین دلیل شورا مصوبه ای به عنوان حریم آثار  دارد تا اجرا، جانمایی و پیامدهای تندیس ها به خوبی انجام شود.

فخاری بیان کرد: طرح هادی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان آورده می شود اما متاسفانه دچار کندی است و برخی از آنها زمانش گذشته البته جز مواردی است که جلسات مستمر درخصوص آن تشکیل می شود تا بازنگری های آن انجام شود.

او افزود: اگر به نسبت عدد جامع شورای استان مقایسه کنیم اینگونه نیست که بسیاری از اعضای استان دچار مشکل شده باشند. یک سری تخلفات به گذشته برمی‌گردد اما الان در شورای پنجم رسیدگی شده است  برخی تخلفات هم تخلفات شخصی افراد است نه تخلفات سازمان یافته بنابراین نباید گفت عدد بالایی است. برخی تخلفات هم قبلا داشتیم چون مراحل آخر رسیدگی نشده است به جهت حفظ حقوق شهروندی ورود نمی کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: ساماندهی فاضلاب پردیس و بومهن به خوبی پیش رفته که این باعث پیشگیری از ورود آلودگی به آب‌هاست و جمع آوری آب های سطحی در تهران خوب پیش رفته و دستگاه های حفار بیکار نماندند اما نگرانی ما درخصوص شهرستان هاست که شهرداری تهران نمی‌تواند ورود پیدا کند به همین دلیل کارگروهی تشکیل دادیم تا آب های جمع آوری شده به عنوان آب ارزشمند در شهرستان های قدس بهارستان و شهریار استفاده شود و همچین این حجم آب بدون خطر به رودخانه کرج انتقال دهیم.

فخاری بیان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی حتی ممکن است حق جلسه اعضا 3 ماه هم به تاخیر بیفتد چون منبع درآمدی برای آن تعریف نشده است اما ریز بودجه را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.

او افزود: محرم چون وابسته و معطوف به مردم است آنچه انتظار داشتیم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی محقق نشد چون آوای محرم را دسته ها به گوش مردم می رسانند وگرنه المان ها نصب شد و شهر سیاه پوش شد.

فخاری تصریح کرد: آب و پساب در استان تهران، بهداشت محیطی، ساماندهی دکل های مخابراتی، نظارت بر گرمخانه ها و مددسراها از جمله موضوعات مشترک است .

او افزود: خط مترو اسلامشهر به تهران در سال های گذشته کلنگ زنی شد و تا الان تا همینقدر توانستیم کار را پیش ببریم و این اهتمام دوره ششم را می‌طلبد تا این طرح را دنبال کنند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی براینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از ورورد مشکلات تهران به شهرستان ها صورت‌گرفته است، گفت: از تهران به عنوان ابرکلانشهر یاد می شود و تمام مسائل مربوط به آن پیوسته است و نمی‌توان گفت مشکلات آن فقط محدود به تهران است اما تمام تلاش ما این است که فقط مشکلات تهران را بر سر شهرستان ها نریزیم بلکه فرصت ها را هم منتقل کنیم برای مثال ما تلاش کردیم از ظرفیت میادین میوه و تره بار تهران استفاده کنیم و فرصتی برای شهرستان ها فراهم کنیم اما اینکه بگویم اجازه ندادیم تهران به شهرستان ها سرازیر نشود ادعای بزرگی است تمام تلاش ما این است که بین فرصت ها و مشکلات تهران وشهرستان های اطراف آن تناسب به وجود بیاید.

او افزود: حاشیه نشینی در اطراف تهران، مشکلات پسماند ری که مردم آن همیشه گلایه مند هستند، مشکلات حمل و نقل که ناشی از جمعیت تهران و عدم تعیین تکلیف پایانه شرق از جمله مشکلاتی ست که تهران برای شهرستان ها به وجود آورده اما تلاش کردیم مسائل را مدیریت کنیم.

فخاری بیان کرد: مجوزهای ساخت و ساز از طریق کمیته امور زیربنایی اخذ می شوند اما ما در هیات های تطبیق به استناد تاکیدات مقام معظم رهبری جهت حفظ بافت بومی سعی کردیم در برابر صدور مجوزی که به بافت آسیب می‌زند مقاومت کنیم و خودمان هم نقد داریم که در شکاف کوهستانی مجوز 10 طبقه خلاف حقوق شهروندی اهالی است و به بافت آسیب می زند.

او افزود: درخصوص تغییر حریم هم از طرفی مردم در مضیقه و شرایط سختی به سر می برند و از طرفی هم یک جاهایی تخطی از قانون صورت میگرد و ساخت و ساخت های غیرقانونی انجام می شود که البته حکم تخریب آنها گرفته شده است به طورکلی اعتقاد ما این است که تغییر حریم باید باتوجه به شرایط اقلیمی و برش های کوهستانی اتفاق بیوفتد اما منجر به مجوزهای بی رویه نشود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز