رییس اورژانس کشور مطرح کرد:

لزوم پرهیز از دورهمی‌های شب یلدا/فعالیت طرح شهید قاسم سلیمانى در زمینه بیماریابی و خدمات رسانی به بیماران کرونایی‌ است

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۷:۴۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۳۸۹۱
لزوم پرهیز از دورهمی‌های شب یلدا/فعالیت طرح شهید قاسم سلیمانى در زمینه بیماریابی و خدمات رسانی به بیماران کرونایی‌ است
پیرحسین کولیوند درباره روند برگزاری شب یلدا گفت: تاکنون ثابت شده دورهمی ها و اجتماعات یک عامل اصلی انتقال کرونا هستند. بنابراین باید از دورهمی‌ها پرهیز شود.

به گزارش برنا؛ پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در برنامه انتهای الوند در  تشریح آخرین اقدامات قرارگاه پشتیبانى طرح شهید قاسم سلیمانى گفت: باید هر خانه را  به پایگاه سلامت  تبدیل کرد این مقوله  قطع زنجیره ویروس کرونا را به دنبال دارد.

او افزود: در این طرح گروه های آموزش دیده بیماران را شناسایی کرده‌اند. تاکنون دو هزار 500 نفر در طرح شهید سلیمانی در حال فعالیت هستند. این افراد در غالب تیم های 15 نفره که شامل یک پزشک سرپرست و 4 نفر از متخصصان بیمارای های عفونی و واگیر و 10 نفر پرستار است که  50 بیمار را تحت پوشش خود قرار می دهند. تمامی گروه ها به به تب سنج و تست های رپییت مجهز هستند.

کولیوند با بیان اینکه ریپیت تست کمتر از نیم ساعت به بررسی و آزمایش می‌پردازند، تاکید کرد: در صورت تست مثبت افراد مبتلا جدا سازی می‌شوند. اگر در منازل این افراد امکان جداسازی نداشته باشند آنها به هتل‌های خدمات دهنده در طرح شهید سلیمانی منتقل می‌شوند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: این تیم ها به آموزش خانواده‌ها می پردازند و خانواده ها هم همکاری می کنند. اگر برای برخی خانواده ها امکان جداسازی وجود نداشته باشد از ظرفیت هتل ها، مسافرخانه ها و مراکز مراقبت سلامت استفاده می‌شود. در این اماکن تیم های مراقبت حضور دارند. در حین مراقبت افراد نیازمند به درمان به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

کولیوند تصریح کرد: در این طرح شناسایی به موقع است. بیمار قبل از شدت گرفتن بیماری باید به بیمارستان منتقل شوند.

رئیس اورژانس کشور افزود: افرادی هم که درمان شده اما ناقل بیماری هستند می‌توانند از مراکز منتقل شوند. تمامی هزینه ها در این مراکز بر عهده دولت است.

کولیوند گفت: افراد فعال در این زمینه بیشتر از جامعه بسیج پزشکی هستند. در ضمن این تیم خرید افراد را هم انجام داده و مایحتاجشان را در اختیار قرار می‌دهند. تمامی دستگاه‌ها برای این طرح وارد عرصه شده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی دستگاه ها، هتل ها  و مراکز اقامتی را با کمترین هزینه در اختیار این طرح  قرار داده‌اند. هدف کاهش تعداد بیماران بستری است.

 کولیوند درباره روند برگزاری شب یلدا افزود: تاکنون ثابت شده دورهمی ها  و اجتماعات یکی از عوامل اصلی انتقال کرونا است. بنابراین باید از دورهمی‌ها پرهیز شود. سلامت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: گروه های اورژانسی در تهران کمتر از 14 دقیقه و موتورسوارها کمتر از 10 دقیقه در محل حاضر می شوند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز