رییس سازمان نظام پزشکی:

تعداد شکایات خطای پزشکی در ایام کرونا کم شده است

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۵:۵۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۷۳۳۸
تعداد شکایات خطای پزشکی در ایام کرونا کم شده است
محمدرضا ظفرقندی با اشاره به روند رسیدگی به خطای پزشکی گفت: تعداد شکایت‌های پزشکی در مقایسه با قبل از کرونا کم شده چون بار بیماری، عمل‌های جراحی و عمل‌های زیبایی کاهش یافته است.

به گزارش برنا؛ طی سال‌های اخیر بیشترین شکایات حوزه پزشکی در بخش سرپایی مربوط به دندانپزشکان، پزشکان عمومی و در بستری نیز متخصصان زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحی است. 13 درصد زنان، 13 درصد دندانپزشکان، 10 درصد پزشکان عمومی، ارتوپدی و جراحی نیز هفت درصد شکایت‌ها را شامل می‌شوند.

روال رسیدگی به شکایت در نظام پزشکی تغییر نکرده است

محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی درباره میزان خطای پزشکی در ایام کرونا به خبرنگار برنا گفت: روال بررسی شکایت پزشکی در سازمان نظام پزشکی قبل و بعد از کرونا تفاوتی ندارد. جلسات تمامی کارشناسان ما به عنوان پیشکسوتان  علمی کشور با وجود گرفتاری‌های ناشی از کرونا برگزار می‌شود و به رسیدگی شکایت‌ها می‌پردازند.

 او افزود: کمیته‌های انتظامی همچون گذشته به خدمات رسانی و پیگیری پرونده‌ها می‌پردازند.

 رییس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: تعداد شکایت‌های پزشکی در مقایسه با قبل از کرونا کاهش یافته است. چون بار بیماری، عمل‌های جراحی و عمل‌های زیبایی کم شده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی براین باورند که در اغلب شکایت‌ها رای به نفع تیم درمان صادر می‌شود، افزود: تمامی پرونده‌ها کاملا کارشناسی بررسی شده و رای صادر می‌شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز