مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان:

مشارکت ۹۸ درصدی در انتخابات مجمع ملی جوانان بی‌سابقه بود/دو شکایت در ستاد مرکزی انتخابات در حال بررسی است/احتمالا تایید عملکرد انتخابات هفته آینده اعلام شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۴:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۷۳۹۰
مشارکت ۹۸ درصدی در انتخابات مجمع ملی جوانان بی‌سابقه بود/دو شکایت در ستاد مرکزی انتخابات در حال بررسی است/احتمالا تایید عملکرد انتخابات هفته آینده اعلام شود
سجاد سالک گفت: پس از انتخابات، دو مورد شکایت به دست ستاد مرکزی رسیده است که در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش برنا؛ سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به روند برگزاری انتخابات گفت: دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان هفته گذشته، در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و براساس دستور جلسه، انتخابات برای تعیین 9 عضو اصلی هیات مدیره و 2 بازرس برگزار شد.

او ضمن ابراز خشنودی از میزان مشارکت در انتخابات مجمع ملی جوانان افزود: میزان مشارکت در انتخابات بسیار چشم گیر و خیره کننده بود به نحوی که از 260 فرد واجد شرایط برای رای دادن در انتخابات، 255 رای اخذ شد که این یعنی بیش از 98 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند که باید گفت در انتخابات‌های برگزار شده بین نهادهای صنفی، سندیکاها و انجمن‌ها یک آمار بی سابقه است.

سالک تصریح کرد: این مشارکت 98 درصدی چند پیام در خود داشت که پیام اول این بود که شرکت کنندگان، انتخابات مجمع ملی را جدی گرفتند و نسبت به کارکردها و اهمیت آن واقف هستند درغیراینصورت اگر مجمع ملی جوانان را یک نهاد ضعیف و خنثی می‌دانستند در انتخابات آن هم شرکت نمی‌کردند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در ادامه گفت: پیام دوم اعتماد داشتن به معاونت امور جوانان و سلامت انتخابات و برگزارکنندگان آن بود یعنی واجدین شرایط با خیال راحت و اطمینان از اینکه آرای آنها در صحت و سلامت خوانده می‌شوند، وارد میدان شده و رای خود را اعلام کردند.

او افزود: پیام سوم خطاب به منتخبین است. طبیعی است وقتی طیف گسترده‌ای در انتخابات شرکت می‌کنند از منتخبین انتظار عملکرد و کارآمد بودن دارند و آنها باید پاسخگوی این اعتماد عمومی باشند.

سالک با شمردن مزایای انتخابات مجازی گفت: برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی جزء نقاط قوت ما بود البته پیش از آنکه کرونا در کشور سایه بیندازد به دلیل وسعت استان سیستان و بلوچستان اولین انتخابات مجازی را سال 98 برگزار کردیم بنابراین آمادگی داشتیم در این مسیر حرکت کنیم.

او افزود: انتخابات الکترونیکی امسال در مقایسه با انتخابات کرمان که دو سال پیش برگزار شد، هزینه بسیار کمتری برای ما داشت و از لحاظ صحت شمارش آرا، کاهش خطای انسانی و سرعت عمل کمک شایانی به ما کرد تا فضای بهتری را تجربه کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان درمورد شکایاتی که به ستاد مرکزی انتخابات اعلام شده است، گفت: پس از انتخابات، ستاد برگزاری انتخابات اعلام کرد که کاندیداها 24 ساعت فرصت دارند اعتراض و شکایت خود را اعلام کنند که دو مورد شکایت به دست ستاد رسید و در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد.

او افزود: جلسه اول برای بررسی اعتراضات وارده روز یکشنبه 30 آذرماه با حضور مهندس تندگویان؛ معاون وزیر ورزش و جوانان، نماینده وزارت کشور، حراست و نماینده معترضان برگزار شد و طبق این جلسه اعلام شد افراد، اسناد و مستندات خود را ظرف48 ساعت به دست ستاد برسانند تا مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. بنابراین پس از اینکه انتخابات از طرف ستاد مرکزی مورد تایید قرار گیرد نتیجه به صورت رسمی به منتخبین اعلام خواهد شد و منتخبین موظف هستند جلسه ای را برگزار کرده تا سمت‌های داخلی خود را مشخص کنند.

سالک بیان کرد:  انشالله منتخبین جدید بتوانند از این فرصت استفاده کنند و همچنین با استفاده از نظرات تیم قبلی و کمک گرفتن از باتجربه‌های این عرصه، گام‌های خوبی را بردارند و در فضای همدلی، موفقیت‌های بیشتری از سوی آنها شاهد باشیم.

//انتهای پیام:4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز