رئیس جمعیت هلال احمر گفت:

کمک ۵۰۰ میلیاردتومانی هلال احمر به بهزیستی طی ۲سال گذشته/ لزوم ارتباط بیشتر بهزیستی با هلال احمر در جمع آوری کمک‌ها و رسیدگی به سلامت روان/تشکیل ۳۶۰۰ خانه هلال از ابتدای سال تاکنون

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۰:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۷۶۵۹
کمک ۵۰۰ میلیاردتومانی هلال احمر به بهزیستی طی ۲سال گذشته/ لزوم ارتباط بیشتر بهزیستی با هلال احمر در جمع آوری کمک‌ها و رسیدگی به سلامت روان/تشکیل ۳۶۰۰ خانه هلال از ابتدای سال تاکنون
کریم همتی گفت: دوسال گذشته جمعیت هلال احمر بیش از 500 میلیارد ریال به سازمان بهزیستی اختصاص داده است.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر در حوزه‌های مختلفی مشغول فعالیت است که بخشی به روزهای خوشی و برخی در روزهای بحران مردم در جامعه  برمی گردد.

او افزود: یکی از حوزه‌هایی که به این جلسه برمی‌گردد حوزه های داوطلبی است که انشالله بتوانیم امروز همکاری‌های خوبی که از قدیم وجود داشته است را ارتقا دهیم. طبیعتا نیروهای ارزشمند که در سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند، می‌توانند بخشی از پیکره هلال احمر باشند و فعالیت هایی که تا امروز انجام دادند را در قالب نیروهای داوطلبی هلال احمر ارائه فعالیت داشته باشند.

همتی تصریح کرد: هلال احمر این آمادگی را دارد تمام موسسات خیریه که با بهزیستی کار می کنند را در قابل اهداف بشر دوستانه سامان دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که می‌توانیم انجام دهیم این است جامعه را تاب آور کنیم که پیرو آن وظیفه هلال احمر فراهم کردن آموزش‌های همگانی و تخصصی در رشته های مختلف است.

او افزود: یکی از گروه‌هایی که همیشه حین حوادث شاهد آسیب بیشتر آنها هستیم، افرادی هستند که بیماری زمینه ای دارند به همین دلیل جمعیت هلال احمر تمرکز ویژه‌ای بر آموزش همگانی گذاشته چون هر وقت بتوانیم استرس مردم حین مواجه با حوادث را کم کنیم و وسایل کمک امدادی را هم داشته باشیم می‌توانیم بگوییم جامعه‌ای تاب آور داریم درحال حاضر میزان تاب آوری در کشور ما بالا نیست و در حال کار کردن روی آن هستیم.

همتی در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 600 خانه هلال در سراسر کشور تشکیل شده است که عمدتا در مناطق محروم هستند و وظیفه آنها آموزش است و می‌توانند با موسسات خیریه دولتی و خصوصی و بهزیستی ارتباط نزدیکی داشته باشند.

او افزود: با سازمان بهزیستی در دو مقوله یعنی جمع آوری کمک های مردمی و سلامت روان فعالیت نزدیکی داریم و بهزیستی و موسسات خیثریه می‌تواند همکاری خوبی با ما داشته باشد و در جلب کمک‌های مردمی کمک ویژه ای کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حین بحران‌ها تیم های تخصصی که در بهزیستی آموزش دیدند، می‌توانند حضور پیدا کنند و به سلامت روان مردم بپردازند حتی قبل از بحران که آرامش حکم فرماست نسبت به سامان دهی و تعیین پارچوب ها اقدام کنیم.

همتی در ادامه گفت: در هنگام بحران‌ها برخی از موهبت بیشتری بهره می‌برند و  برخی دسترسی پیدا نمی‌کنند پس با تبادل اطلاعات بین ما و مددجویان بهزیستی می‌توان کمک‌های یک دستی ارائه داد.

او اظهار کرد: در دوسال گذشته هلال احمر بیش از 500 میلیارد ریال به سازمان بهزیستی اختصاص داده است که بخشی از آن صرف  بیماران ضایعات نخاعی شده است که 17 میلیارد ریال هم برای بازسازی منازل مددجویان که حین سیل و زلزله آسیب دیدند ارائه داده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز