برنا گزارش می دهد؛

حفر چاله های مرگ فقط بخاطر ۲۰۰ هزار تومان

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۵:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۷۹۳۴
حفر چاله های مرگ فقط بخاطر ۲۰۰ هزار تومان
برخی سارقین دریچه فاضلاب ها را به سرقت می بردند که این اقدام سبب حوادث بسیاری در سطح پایتخت شده و برخی از شهروندان را در یک قدمی مرگ کشانده است.

به گزارش برنا؛ تردد در تاریکی شب شاید بسیاری از خطرها را از چشم ما دور کند، در حالی که ممکن است گام بعدی ما را به کام مرگ کشاند. مرگی که این روزها می تواند علت آن سرقت دریچه های فاضلاب باشد. اتفاقی که این روزها در مناطق جنوبی تهران بیشتر صورت می گیرد اما ممکن است شاهد سرایت آن به مناطق دیگر شهر باشیم و حتی می تواند منجر به واژگونی خودرو و صدمات جبران ناپذیر شود.

واژگونی خودرو به دنبال سرقت دریچه فاضلاب

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: اتفاقی که این روزها رایج شده است و به ظاهر ساده به نظر می رسد، سرقت دریچه فاضلاب در سطح شهر است. زمانی که این دریچه ها سرقت می شود در مواردی شاهد بوده ایم که خودرو به واسطه آن واژگون شده و حتی شهروندان در آن سقوط می کنند.

او افزود: در این رابطه دو نفر در روزهای اخیر دستگیر شدند. افرادی که عملا جان شهروندان را به خطر می اندازند.

دریچه های فاضلاب را 200 هزار تومان می فروختم

متهم این پرونده اذعان کرد: من به مدت سه ماه است که به سرقت دریچه های فاضلاب مشغول هستم. پس از سرقت، این دریچه ها را به ضایعاتی ها به مبلغ 200 هزار تومان به فروش می رساندم. افرادی که ضایعات فلزات را خریداری می کنند معمولا مشتری ما هستند. من از اقدام خود پشیمان هستم و می دانم که به واسطه این کار من به دیگران نیز آسیب وارد شده است اما برای تامین پول موادمخدر خود مجبور به سرقت این دریچه ها شدم.

یکی از کارکنان کنترل و پایش شهرداری تهران در خصوص سرقت دریچه های فاضلاب گفت: متاسفانه چند مدتی است که سرقت دریچه فاضلاب ها در محدوده خزانه افزایش پیدا کرده است و طی یک هفته گذشته 4 دریچه فاضلاب در این منطقه به سرقت رفت که در یکی از موارد یک موتورسیکلت به درون چاه فاضلاب سقوط کرد و موتور سوار به شدت مصدوم شد.

سرقت نرده های بزرگراه آزادگان نیز رایج شده است

او افزود: متاسفانه این افراد علاوه بر سرقت دریچه های فاضلاب به سرقت نرده های بزرگراه آزادگان نیز روی آورده اند و همچنین تابلوهای راهنمایی و رانندگی را نیز به سرقت می برند. این سرقت ها در شب سبب می شود تا حوادث زیادی پیش آید. از هفته پیش و به دنبال اجرای طرح ویژه برای مقابله با این سارقین، سرقت دریچه فاضلاب در این منطقه به صفر رسیده است اما در گذشته حداقل دو عدد از این دریچه ها در هفته به سرقت می رفت.

سرهنگ جلیلیان با تاکید بر اینکه مقابله با این سرقت ها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پلیس با مجرمینی که به هر شکلی امنیت و آرامش شهروندان را خدشه دار می کند برخورد خواهد کرد و این اقدام یک سرقت ساده نیست و تبعات زیادی دارد و طرح ویژه برای مقابله با این سرقت ها ادامه دارد و با تخریب کنندگان و سارقین اموال عمومی برخورد جدی خواهد شد.

ضرورت کنترل و استحکام سازه ها توسط شهرداری

دریچه‌های فلزی شهر که قیمت واقعی آن ها بیش از یک میلیون تومان است به ‌دلیل سرقت آسان، تبدیل به یک پدیده شده است که شهرهای مختلف کشور را درگیر خود کرده است چرا که این دریچه‌ها از یک سو در دسترس قرار دارند و از سوی دیگر دزدها برای سرقت این دریچه ‌ها نیاز به ابزاری همچون نردبان، قیچی و آهن‌بر ندارند و تنها با یک دیلم می ‌توانند به خواسته خودشان یعنی ربودن دریچه‌های فلزی برسند. در همین راستا ضرورت دارد تا شهرداری با کنترل روزمره و جایگزینی دریچه های فلزی با دریچه های نانوکامپوزیت که کمتر مورد توجه برای سرقت قرار می گیرند، این چالش خطرناک را حل و فصل کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز