یادداشت؛

وقتی مسوولان شهری مطالبه گر می شوند/ شوآف را تمام کنید مردم را دریابید

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۱:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۸۳۸۴
وقتی مسوولان شهری مطالبه گر می شوند/ شوآف را تمام کنید مردم را دریابید
سیمین برادران- دبیر گروه اجتماعی خبرگزاری برنا

ترافیک شما را هم کلافه کرده و ساعت ها وقت و انرژی تان را می گیرد؟ اما وقتی بدانید که مقصر اصلی شما هستید دیگر کلافه نمی شوید چرا که مسوولان به همین اندازه ناراحت هستند و گلایه می کنند.

شب گذشته معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در توئیتی از وضعیت ترافیکی پایتخت گلایه کرد!! او در این توییت نوشت تیم خبریش سه ساعت در ترافیک مانده و به مقصد نرسیده است.

اولین بار نیست که گلایه های ترافیکی از سوی مسئولین و متولیان امر به گوش می رسد اما چه کسی مسئول است و چه کسی باید مطالبه کند؟

در دورانی به سر می بریم که مسئولین امر مشکلات موجود را با مردم در میان می گذارند و به جای حل مشکل از زیر بار آن شانه خالی می کنند.

شاید آن چنان متوجه این گفته ها نشوید اما کافی است بدانید شهرداری تهران معاونتی پر پیمان به نام "معاونت حمل و نقل و ترافیک" با بودجه 7هزار و 554 میلیارد تومانی در سال 99 داشته که بزرگترین وظیفه اش حل مشکلات ترافیکی تهران است!!  گویا این روزها تنها وظیفه خود را اعلام ساعات ورود و خروج به طرح و اعلام میزان جرایم می دانند.

پیش از شیوع کرونا پیک‌ترافیک در خیابان‌های تهران طبق اعلام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در فاصله زمانی 17 تا 19:30 شکل می‌گرفت اما در بخشی از خیابان‌های پایتخت حجم سنگین ترافیک تا ساعت 22 نیز ادامه داشته که در وضعیت شیوع کرونا با اعمال محدودیت های کرونایی این پیک به ساعات پایانی یعنی 20 و 21 منتقل شده است اما با وجود اینکه شهرداری تهران از وضعیت ترافیکی پایتخت اطلاع دارد آن را به گردن دولت، مردم و ... می اندازد و از همه بدتر تصور می کند اگر مطالبه گری را در پیش داشته باشد از گیر این ترک فعل غیر قابل بخشش فرار می کند.

مهم ترین موضوعی که با روح و روان مردم بازی می کند همین مسئله ترافیکی است که این روزها نمی دانیم کدام سازمان با بودجه های میلیاردی متولی اش است و چرا در شهرداری همیشه مردم مقصرند؟

شهرداری تهران با بودجه  ای بیش از هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه فرهنگی فعالیت خاصی در خصوص آموزش و فرهنگسازی امر ترافیک نداشته و این اقدامات تا جایی است که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی وقت تهران بزرگ سال گذشته از این وضعیت ترافیکی گلایه می کند و می گوید که "در بحث فرهنگ‌سازی از شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهرداری فعالیتی نمی‌بینیم. "

اما ماجرا به فرهنگسازی ختم نمی شود بلکه دیده شدن رسانه ای از ترافیک تهران هم مهم تر است. بنا به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران "برای رفع ترافیک در پایتخت ۶۰ راهکار وجود دارد" که آقای شهردار تنها به دوچرخه اکتفا کرد و این پروژه هم به دلیل عدم وجود مطالعات و پیوست های لازم با شکست مواجه شد. در این خصوص علیخانی اقرار می کند که "مجموع هزینه ای که در شهرداری بابت خرید دوچرخه و راه اندازی خطوط ویژه دوچرخه  خرج کرده اصلا توجیه درستی نداشته است." از این رو به نظر می رسد مسئولین شهری به جای رنگ آمیزی بدون فکر و ابتدایی کف یکسری از خیابان های تهران و دوچرخه سواری که بویی جز شواف ندارد و به جای مطالبه از مردم بودجه های حوزه ترافیک را در جای درست خرج کنند تا دیگر نه مردم را ناراضی ببینند و نه مجبور باشند با دوچرخه های برقی دور شهر راه بروند و تبلیغ استفاده از دوچرخه 26 کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز