مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران :

درخواستی برای ایثارگری پرستاران نشده است/ حکم ایثارگری برای این قشر قابل اجرا نیست/۳۵ خانواده شهدای سلامت در حال دریافت خدمات هستند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۵:۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۸۶۳۶
سید نورالدین علم بلادی گفت: درمورد آسیب دیدگان، مصدومین و پزشکان و پرستارانی که از بیماری کرونا دچار مشقت شدند، هیچ مجوزی صادر نشده و درخواستی هم از مقام معظم رهبری به عمل نیامده است.

به گزارش برنا؛ بسیاری از پرستاران که در زمان خدمت‌رسانی به کرونا مبتلا و دچار آسیب‌های خفیف یا شدید شدند انتظار دارند در گروه ایثارگران قرار گرفته و بتوانند از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.

سید نورالدین علم بلادی، مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که آیا پرستاران آسیب دیده از کرونا جزء ایثارگران قرار می‎گیرند یا خیر؟ گفت: در آیین نامه شهدای خدمت که ابلاغ شده است و مجوز اولیه آن را وزیر بهداشت و درمان از مقام معظم رهبری گرفتند، فقط بحث شهادت و جانباختگان سلامت مطرح است.

او افزود: درمورد آسیب دیدگان، مصدومین و پزشکان و پرستارانی که از این بیماری دچار مشقت شدند، هیچ مجوزی صادر نشده و درخواستی هم از مقام معظم رهبری بعمل نیامده است.

علم بلادی تصریح کرد: در آیین نامه اجرایی که 7 مردادماه سال جاری توسط شورای عالی امنیت ملی و ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شد، فقط به جانباختگان و شهدای سلامت اشاره شده و درمورد آسیب دیدگان مجوزی صادر نشده است طبیعتا در این خصوص پرونده‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان تشکیل نخواهد شد و موضوع صرفا مخصوص شهدا و جانباختگان سلامت است.

او افزود: از آنجایی که بیماری کرونا عوارض متعددی از خود به جای می‌گذارد نمی‌توان بعد از 6 ماه گفت کدام عوارض به دلیل این بیماری است بنابراین از لحاظ پزشکی تقریبا نشدنی است و ورود به این موضوع از لحاظ اجرایی مصلحت آمیز و قابل اجرا نیست.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تعداد پرونده‌هایی که تاکنون برای شهدای سلامت تشکیل شده است، گفت: تا امروز 35 پرونده از سوی وزارت بهداشت و درمان به ما تحویل داده شده است که شروع به ارائه خدمات به خانواده‌های آنها کردیم و باقی موارد در حال تشکیل پرونده و بررسی وضعیت است.

او افزود: هر هفته در وزارت بهداشت و درمان جلسه دبیرخانه تشکیل می‌شود تا پرونده‌هایی که از استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

علم بلادی درمورد نحوه ارائه خدمات به خانواده شهدای سلامت گفت: خدمات رسانی به خانواده‌های شهدای سلامت مانند باقی شهداست و تفاوتی ندارد و حقوق، مستمری، خدمات آموزشی برای همسران و فرزندان شهدا، خدمات اشتغال برای فرزندان و کلیه خدماتی که در قوانین است تماما برای این خانواده‌ها جاری می‌شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز