رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

روند درمان سوختگی به قانون نیاز ندارد/ تشکیل صندوق برای حمایت از سوختگان وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیست

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۵:۵۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۹۲۰۰
روند درمان سوختگی به قانون نیاز ندارد/ تشکیل صندوق برای حمایت از سوختگان وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیست
حسینعلی شهریاری تاکید کرد: تشکیل صندوق برای حمایت از سوختگان جزوه وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیست و کمیسیون اقتصاد مجلس باید در این باره وارد عمل شود.

به گزارش برنا؛ میزان سوختگی در ایران 8 برابر متوسط جهانی است. سالانه 22 تا 28 هزار نفر بر اثر سوختگی در بیمارستان‌های کشور بستری  و دو هزار نفر هم  فوت می‌کنند. این در حالی است که پوشش‌های بیمه‌ای به شکل مناسب سوختگی ها را تحت پوشش قرار نمی دهند و کودکان هم در کشور ما بیش از دیگر افراد در معرض سوختگی قرار می‌گیرند.

چندی قبل محمدجواد فاطمی، موسس و رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس با بیان اینکه شایع‌ترین علت سوختگی وسایل گازسوز هستند به لزوم پیشگیری برای مقابله با سوختگی تاکید کرد و گفت: امیدوارم همان‌گونه که صندوق حوادث تصادفات داریم و سبب شده که بیماران حوادث تصادفات دغدغه نداشته باشند، صندوقی به عنوان صندوق حوادث سوختگی ایجاد کرد تا دغدغه مالی این بیماران را کاهش بدهیم.

هنوز حافظه تاریخی کشور حادثه دانش آموزان شین آباد را فراموش نکرده است. این نوجوانان امروز هنوز هم با مشکلات ناشی از حادثه مواجه هستند.

چندی قبل آمنه راک، مصدوم حادثه شین آباد درباره روند درمان به خبرنگار برنا گفته است که تاکنون روند درمان به کندی پیشرفته و بی‌تاثیر بوده است.

آسرین معروفی، یکی دیگر از قربانیان حادثه شین‌آباد، به خبرنگار برنا گفت: از سالی که حادثه رخ داد فقط اقدامات ترمیمی انجام و جراحی پلاستیک هم برایمان لحاظ نشده است.

درخواست تشکیل صندوق برای حمایت از حادثه دیدگان به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه نشده است

کم و کاستی در روند پوشش بیمه‌ای خدمات‌رسانی به سوختگی‌ها یکی از مشکلات شایع در کشور محسوب می‌شود. هرچند هنوز این مساله از سوی تصمیم‌گیران چندان جدی گرفته نشده است. حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آخرین اقدامات مجلس برای ارتقای خدمات‌رسانی در روند درمان سوختگی‌ها در کشور به خبرنگار برنا گفت: درمان سوختگی در مراکز درمانی انجام می‌شود. مقوله معیشت سوختگان نیز در حوزه کاری کمیسیون بهداشت و درمان نیست.

او افزود: روند درمان سوختگی به قانون نیاز ندارد، بلکه وزارت بهداشت و درمان  به خدمات‌‎رسانی می‌پردازد.

شهریاری تاکید کرد: تشکیل صندوق برای حمایت از سوختگان جزوه وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیست و کمیسیون اقتصاد مجلس باید در این باره وارد عمل شود.

این نماینده مجلس گفت: فرد سوخته در صورتی که تحت پوشش بیمه‌ای باشد می‌تواند از خدمات بهره‌مند باشد. در مراکز دولتی خدمات‌رسانی به سوختگان انجام می‌شود. در صورت بیمه تکمیلی هم مساعدت‌های لازم انجام می‌شود. هرچند تاکنون درخواستی مبنی‌بر تشکیل صندوق برای حمایت از حادثه دیدگان در حوادث سوختگی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه نشده است.

به گفته او این گونه مسائل هنوز مطرح نشده است. برای مثال برای دانش آموزان شین‌آباد نیز دولت تمامی هزینه‌ها را پذیرفته و به ارائه خدمات می‌پردازند.

حادثه دیدگان سوختگی پناه می خواهند

این اظهارات رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حالی مطرح می‌شود که در مراکز درمانی در صورت پوشش بیمه‌ای فقط درمان‌ها شامل نسخه نویسی  و در حد تجویز پماد و باند  می‌شود. فرد در صورت نیاز به اقدامات تخصصی باید هزینه وحشتناک جراحی های پیاپی پرداخت کرده و همین امر هزینه‌های گزاف را برای بسیاری از افراد به دنبال داشته و مانع ادامه روند درمان می‌شود.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز