وزیر علوم مطرح کرد:

زنان در توسعه پایدار کشور جایگاه ویژه‌ای دارند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۷:۴۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۹۴۹۱
زنان در توسعه پایدار کشور جایگاه ویژه‌ای دارند
منصور غلامی گفت: علم و فن آوری ایجاد کننده قدرت و اقتدار است. بی شک زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه تاثیر مهمی در توسعه پایدار دارند.

به گزارش برنا: آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی زن و علم، با حضور اسحاق جهانگیری،معاون اول رئیس جمهوری؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.

منصور غلامی در ابتدای نشست گفت: در کشور ما در قبل از اسلام زنان و بعد از اسلام هم زنان جایگاه والایی داشتند. همیشه احترام به زنان در جامعه ما در اولویت بوده است.

او افزود: علم و فن آوری در جایگاه قدرت و ایجاد کننده اقتدار است. بی شک در این عرصه باید زنان به عنوان نیمی از جمعیت در تاثیرگذاری توسعه پایدار جایگاه ویژه ای دارند.

غلامی بیان کرد: در حوزه علم ظرفیت‌های مناسب برای حضور بانوان فراهم شده است ۹۰درصد افراد فعال در برخی رشته ها را زنان تشکیل می دهند. افزایش جذب زنان در هیات علمی در کشور اتفاق افتاده است. بی شک زنان در کنار این جایگاه به دیگر مسئولیت‌های اجتماعی با دقت و تمرکز بیشتر به ارایه خدمات می پردازند.

به گفته او در یادبود مریم میرزاخانی حرکت مناسبی برای قدردانی از زنان فرهیخته است.در این اقدام توجه و جلب توجه جوامع بین المللی در توفیقات زنان و افتخار در این عرصه است.

وزیر علوم گفت:امید است کشور ما از زنان افتخار آفرین مملو باشد.

در ادامه مراسم از زنان برتر این جشنواره تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز