رئیس پلیس پیشگیری پایتخت:

جان باختگان همگی مرد و بالای ۵۰ سال سن دارند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۲۰:۳۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۰۰۴۴
جان باختگان همگی مرد و بالای ۵۰ سال سن دارند
سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: ۸ نفری که جان خود را در ارتفاعات تهران از دست داده اند همگی مرد و حدوداً هم بالای ۵۰ سال سن دارند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ جلیل موقوفه ای درباره جزئیات سقوط بهمن و برف و کولاک در ارتفاعات تهران گفت: روز گذشته تعداد خیلی زیادی از شهروندان به مجموعه تفریحی توچال مراجعه کرده بودند که بنا بر اظهارات مدیریت مجموعه برآورد چنین جمعیتی غیر قابل پیش بینی بود و همین افراد هم درگیر شدند.

او افزود: تعداد زیادی از افراد حاضر در توچال با تله کابین به ایستگاه ۷ رفته بودند و قصد استفاده از پیست اسکی و تله کابین را داشتند که به دلیل برف و کولاک برای مدتی تله کابین خاموش می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: برخی از افراد هم که از دربند و درکه به صورت خط الرئسی وارد مجموعه توچال شده بودند در ایستگاه ۵ زمینگیر می‌شوند. پلیس بلافاصله وارد عمل می‌شود و جمعیت را تخلیه می‌کند اما متأسفانه یک نفر از کوهنوردان که مسیر را اشتباه رفته بود در مسیر گم می‌شود و پلیس در ساعت ۱۱ پیکر بی جان و یخ زده او را در ایستگاه ۵ پیدا می‌کند.

او گفت: در مجموعه کلکچال ۶ نفر جان خود را از دست می‌دهند که یک نفر به صورت دستی به پایین منتقل می‌شود و 5  نفر هم با استفاده از هلی برد و هلی کوپترهای امداد به پایین منتقل می‌شوند.

سرهنگ موقوفه ای ادامه داد: یک نفر دیگر هم که احتمالاً از مسیر جمشیدیه وارد توچال شده بود پیدا می‌شود اما به دلیل مصدومیت شدید به مراکز درمانی منتقل می‌شود که متأسفانه این فرد هم به دلیل ترومای مغزی جان خود را از دست می‌دهد.

او تصریح کرد: ۵ نفر دیگر هم بنا بر اعلام خانواده‌هایشان مفقود شده اند که عملیات امداد و نجات برای یافتن این افراد ادامه دارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان گفت: ۸ نفری که جان خودرا از دست داده اند همگی مرد هستند و حدوداً هم بالای ۵۰ سال سن دارند؛ تلاش برای ۵ مفقودی دیگر ادامه دارد که امیدوارم بتوانیم این ۵ نفر را زنده پیدا کنیم. خانواده ها برای اعلام مفقودین و یا شناسایی اجساد  و در نهایت تشکیل پرونده می توانند به کلانتری 163 ولنجک مراجعه کنند.

نظر شما
پرونده ویژه