مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

مردم نقاط ناامن را به ۱۳۷ اطلاع دهند/ پلیس درباره تاثیر تاریکی شب‌ها بر امنیت زنان گزارش دهد/ شهروندان خواهان هرس بوته‌ها و شمشادها هستند

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۵:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰۹
مردم نقاط ناامن را به ۱۳۷ اطلاع دهند/ پلیس درباره تاثیر تاریکی شب‌ها بر امنیت زنان گزارش دهد/ شهروندان خواهان هرس بوته‌ها و شمشادها هستند
زهرا بهروز آذر گفت: دستورالعمل جدیدی صادر کردیم تا نقاطی که ممکن است زنان احساس ناامنی کنند یا آسیب ببینند را به سامانه 137 معرفی کنند.

به گزارش برنا؛ به تازگی چراغ های برخی از معابر شهر تهران به خصوص بزرگراه‌ها همزمان با تاریکی هوا خاموش می‌شوند و باوجود اینکه وزارت نیرو و پلیس هرکدام دلایلی را مطرح کردند اما امنیت زنان یکی از مسائل بسیار مهمی است که در این شرایط اذهان را درگیر خود می‌کند.

تعداد نقاط بی دفاع مهم نیست شناسایی آنها اهمیت دارد/مردم نقاط ناامن را به 137 اطلاع دهند

زهرا بهروز آذر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به تعداد فضاهای بی دفاع شهری که در شهر موجود است، گفت: تعداد نقاط بی دفاع شاخص خوبی برای تشخیص میزان امنیت نیست، چرا که هم باید نسبت به تعداد نقاط امن تحلیل شود و هم کیفیت نقاط بررسی شوند.  ممکن است در یک معبر هزار نقطه امن وجود داشته باشد اما یک نقطه تاریکی چیره شود یا فرورفتگی ایجاد باشد تا تمام آن معبر را ناامن کند درنتیجه برای ما بیش از آنکه تعداد و کمیت نقاط ناامن اهمیت داشته باشد، کیفیت و شناسایی این نقاط مهم است.

او افزود: تاکنون نقاط بی دفاع فقط با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند محل تجمع متکدیان، معتادان متجاهر و... بررسی می‌شد اما برای اولین بار است که یک دستورالعمل جدید دادیم تا نقاطی که ممکن است زنان احساس ناامنی کنند یا آسیب ببینند را معرفی کنند.

بهروز آذر تصریح کرد: قرار است عمده مناطق بی دفاع توسط مردم شناسایی شود به همین منظور تقریبا کمتر از یک ماه است که سامانه 137 را فعال کردیم تا افراد هرجایی که احساس می‌کنند فضای بی دفاع است به ما اعلام کنند و تا آنها را  رفع کنیم.

تاثیر تاریکی شب در ساعات منع تردد بر ناامنی زنان را پلیس باید گزارش دهد

بهروز آذر با اشاره به تاثیر خاموشی شهر در شب‌ها به ویژه در ساعات منع تردد کرونایی در افزایش ناامنی در شهر بویژه برای زنان بیان کرد: به صورت عادی تاریکی یکی از شاخصه‌های مهم مناطق ناامن است اما اینکه آیا افزایش تاریکی در ساعات منع تردد محدودیت‌های کرونایی منجر به  افزایش جرم و احساس ناامنی شده است را به صورت دقیق نمی‌توانم بگویم و در این خصوص پلیس که داده های دقیق و درست در این باره دارد باید نظر دهد.

کاهش ارتفاع بوته‌ها و شمشادها براساس استاندار شهرسازی است/رسانه‌های بیگانه نتوانستند توجه ما به زنان را تحمل کنند/مردم خواهان هرس پوشش گیاهی معابر هستند

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درخصوص کوتاه کردن شمشادها در شهر گفت: یکی از عواملی که به شدت موجب احساس ناامنی در شهرها می‌شود بوته‌هایی هستند که بیش از یک متر ارتفاع دارند و عابرین نمی‌توانند افراد پشت آن را ببینند پس هرچقدر فاصله پیاده رو با خیابان کاهش پیدا کند و دیده بانی و نظارت اجتماعی افراد بالا برود، احساس امنیت هم بیشتر می شود.

او افزود: کاهش ارتفاع بوته‌ها از جمله شمشادها مطابق استانداردهای شهرسازی است و در سایر شهرهای بزرگ از جمله بارسلون انجام می‌شود و هیچکس نمی‌تواند بگوید این کار اشتباه است چون هم زنان و هم مردان از این موضوع آسیب می‌بینند و ممکن است در معرض کیف قاپی، حمله، دزدی و... قرار بگیرند.

بهروز آذر تصریح کرد: کوتاه کردن ارتفاع بوته‌ها همیشه انجام می‌شود منتهی در تابستان و اواخر پاییز بیشتر نمایان می‌شود حتی گفتنی‌ست ما پیام‌های زیادی از سوی مردم دریافت می‌کنیم تا پوشش گیاهی معابر هرس شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز