مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

پاندمی کرونا بر روی کیفیت کار دانشجویی تاثیر نگذاشته است/ بسیاری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها فعال هستند

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۶:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۱۹۲۹
پاندمی کرونا بر روی کیفیت کار دانشجویی تاثیر نگذاشته است/ بسیاری از آزمایشگاه‌ها  و کارگاه‌ها  فعال هستند
محمد سعید سیف گفت: پاندمی کرونا بر روی کیفیت کار دانشجویی تاثیر نگذاشته است اما کسب و کارهای دانشجویی و تاثیر کسب و کارهای اینترنتی با محدودیت‌های متعدد همراه شده چون عدم فعالیت‌ها در یک محل و تجمیع این افراد در کنار هم برروی فعالیتشان تاثیرگذار بود.

به گزارش برنا؛ کرونا فعالیت‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف مجازی  و پژوهش را تحت تاثیر قرار داده است. این مسئله نیازمند همکاری بیش از پیش وزارت علوم برای تقویت این مشاغل نوپا است.

محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگار برنا درباره تاثیرات کرونا بر روی فعالیت‌های پژوهشی گفت: طی ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها تعطیل شد و وزارت علوم هم به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد تا زمانی که کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی کار جمعی نباشد دانشجویان دکتری  و فوق لیسانس می توانند در دوره‌های آزمایشی در دانشگاه‌ها حاضر می‌شوند. از این رو نامه نگاری‌های لازم انجام شده تا مانع فعالیت این افراد نشوند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هم اکنون بسیاری از آزمایشگاه‌ها  و کارگاه‌ها  فعال هستند چون به دلیل ارتباط صنعت با دانشگاه مانعی برای فعالیت این افراد نیست. این فعالیت ها با رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است.

سیف با اشاره به کسب و کارهای دانشجویی در ایام کرونا بیان کرد: این رویدادها به دلیل این است که دانشجوها به شکل متمرکز در دانشگاه‌ها حضور ندارند. در این ایام فعالیت‌ها به شکل مجازی صورت می گیرد چون فعالیت‌های فیزیکی کمتر در حال انجام است.

این مقام مسئول درباره کیفیت اقدامات دانشجویان در ایام کرونا گفت:  پاندمی کرونا بر روی کیفیت کار دانشجویی تاثیر نگذاشته است اما  کسب و کارهای دانشجویی و تاثیر کسب و کارهای اینترنتی با محدودیت‌های متعدد همراه  شده چون عدم فعالیت‌ها در یک محل و تجمیع این افراد در کنار هم برروی فعالیتشان تاثیرگذار بود.

 سیف افزود: وزارت علوم برای پروژه‌ها و تحقیقات دانشجویی در برگزاری جلسات از ظرفیت‌های مجازی استفاده کرده است. پارک‌های علمی و فن آوری هم کمک کرده تا تسهیلات را ایجاد کنند.  درضمن وزارت علوم نمی‌تواند به شرکت‌های مستقل کمک کند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز