رییس سازمان محیط زیست:

قانون هوای پاک در پایتخت رعایت نمی‌شود/ استاندار باید مدیریت کند

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۰:۲۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۲۲۳۵
قانون هوای پاک در پایتخت رعایت نمی‌شود/ استاندار باید مدیریت کند
رییس سازمان محیط زیست گفت : وضعیت هوای تهران قرمز است و همه باید مراقبت کنند.

به گزارش برنا؛ عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: فردا سد کانی سیب افتتاح می شود که در آن تأمین ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب پیش‌بینی شده است که پیش از ۶۲۳ میلیون متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه منتقل می کند و ارتفاع آب دریاچه تقریبا ۱۵ سانتی متر بیشتر می‌شود. این مهم می‌تواند کمبود بخشی از آب‌هایی که در گذشته از حق آبه دریاچه برداشت شده را جبران کند که در سال 1406 به تراز اکولوژیک دریاچه که 1274/1 متر است می رسیم. کارهای سخت افزاری احیای دریاچه امسال تمام خواهد شد و باید انتظار این را داشته باشیم که نیم متر ارتفاع دریاچه بالاتر بیاید. وقتی آب اضافه می شود، ارتفاع و عمق دریاچه هم بالا می آید.

او در ربطه با الودگی هوای تهران گفت: وضعیت هوای تهران برای همه اقشار قرمز است و همه گروه ها باید مراقبت کنند، بخش عمده‌ای از آلایندگی هوای تهران مربوط به سوخت مازوت است که نیروگاه‌ها و صنایع مصرف می‌کنند و همینطور خودروهای سنگین گازوییل سوز. استاندار تهران باید تصمیم‌گیری کند تا در چنین شرایطی از رفت و آمد خودروهای دیزلی جلوگیری و تکلیف نیروگاه‌ها روشن شود. ما نمی‌توانیم به صرف تولید برق، مازوت بدهیم و هوای شهر را به این روز بندازیم.

کلانتری گفت: در روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا با تصمیماتی که اتخاذ شد، دادستان کل کشور به صراحت اعلام کردند که هیچکس حق ندارد قانون را زیر پا بگذارد. قانون هوای پاک جاری است و استانداران در این خصوص مسیولیت دارند. در تهران قانون زیر پا گذاشته شده است و دادستانی کل باید به  این موضوع ورودکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز