سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری:

تاول زدن دست شهروندان به دنبال استفاده از ضدعفونی کننده/ درمان دروغین با دستگاه دیالیز گران

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۲۳:۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۳۴۹۶
تاول زدن دست شهروندان به دنبال استفاده از ضدعفونی کننده/ درمان دروغین با دستگاه دیالیز گران
سرهنگ ضرغام آذین گفت: باند تولید کننده محلول ضدعفونی کننده تقلبی که منجر به تاول زدن دست شهروندان شده بود، دستگیر شدند.

به گزارش برنا؛ بر اساس برخی گزارشات مواردی از فرآورده ‌های ضد عفونی کننده تقلبی در بازار توزیع شده است. به دلیل مشکل بودن تشخیص فرآورده‌های تقلبی از اصل، ضروریست فرآورده‌های ضد عفونی کننده از مراجع رسمی و قانونی، مانند داروخانه‌ها تهیه شود. مشاهده شده است که فرآورده‌های الکلی تقلبی، یا حاوی متانول هستند و یا درصد اتانول موجود در آنها بسیار پایین است و اثر ضدعفونی کنندگی ندارد. استفاده از فرآورده‌های الکلی تقلبی برای ضد عفونی بسیار خطرناک است به این علت که متانول ترکیبی سمی است. در روزهای اخیر نیز پلیس پایتخت تشدید برخورد با این محصولات را در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ ضرغام آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: برخی از افراد شیاد و سودجو، با سواستفاده از گرفتاری های مردم در ایام کرونا اقدام به تقلب کرده و محلول هایی را خودشان تولید می کنند و تحت عنوان محلول ضدعفونی کننده به فروش می رسانند.

او افزود: استفاده از این محلول منجر به تاول زدن دست شهروندان شده بود و با شکایت مردم بلافاصله پلیس ورود کرد و از این افراد 400 لیتر محلول ضدعفونی کننده تقلبی دیگر در غرب تهران کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این افراد با تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند. متاسفانه سودجویان از هر اتفاق و فرصتی سواستفاده می کنند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند. ما به شهروندان تاکید می کنیم که این محلول های ضدعفونی کننده را صرفا از داروخانه ها و مراکز معتبر تهیه کنند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به یک پرونده دیگر ادامه داد: همچنین 8 دستگاه دیالیز گران قیمت و جدید در روزهای اخیر از یک باند کشف شد که این افراد 15 نفر شاکی دارند.

سرهنگ آذین با تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: متخلفین این پرونده که نه پزشک بودند و نه تحصیلات مربوطه را داشته اند با استفاده از این دستگاه ها اقدام به درمان مردم می کردند و متاسفانه پس از مدتی بیماران دچار عوارض جانبی می شدند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: دو نفر از مجرمین این پرونده پس از دستگیری راهی زندان شدند. این افراد بوسیله قاچاق این دستگاه ها را وارد کشور کرده بودند و هر دستگاه نزدیک به 2 میلیارد ریال ارزش دارد. این افراد با سواستفاده از سادگی خانواده های کم بضاعت این اقدام را انجام می دادند و با اخذ پول از آن ها اقدام به درمان دروغین آن ها می کردند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز