مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان:

فراگیری آموزش‌های کشاورزی و فنی وحرفه‌ای توسط ۳ هزار زن روستایی

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۰:۵۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۵۶۱۹
فراگیری آموزش‌های کشاورزی و فنی وحرفه‌ای توسط  ۳ هزار زن روستایی
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: سه هزار نفر از زنان روستایی این استان در سال جاری آموزش‌های فنی و حرفه ای و طرح نوین تولید محصولات استاندارد کشاورزی را فرا گرفتند.

به گزارش برنا؛ شادی فضلی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: در این آموزشها توجه ویژه‌ای به زنان بدسرپرست، سرپرست خانوار، بهبودیافته آسیب‌های اجتماعی و معلول شده است.

او ادامه داد: همچنین ۱۲ طرح آموزش و ترویج  تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد با تأکید بر توان‌افزایی جوامع محلی ویژه زنان روستایی در سال جاری در دست اقدام است.

به گفته او پایین بودن میزان مواد سمی، فلزات سنگین و آلاینده ها از مهمترین ویژگی این محصولات است که شامل گلابی، زرشک، زعفران و سیب زمینی در استان کشت می‌شود و تاکنون در این زمینه دستاوردهای خوبی حاصل شده است.  

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: توسعه مشاغل خانگی و فعالیت اقتصادی مشارکت‌ محور، توسعه اشتغال زنان روستایی و پرداخت تسهیلات از برنامه‌های دولت در حمایت و توسعه اشتغال بانوان است.

او با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی توجه به نقش زنان در توسعه کشور از جمله توسعه اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال برای بانوان است گفت: طرح آموزشی و اشتغال زایی برای زنان روستایی و دختران معلول توسط سازمان بهزیستی استان درحال اجراست که علاوه بر آموزش، فروش محصولات نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: ۴۶۰ نفر از بانوان واجد شرایط در طرح‌های مشاغل خانگی از جمله طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اصفهان شناسایی شده و در فرایند آموزش و اشتغال قرار گرفته‌اند.

فضلی خاطرنشان کرد: ۲۸۰ نفر تا کنون در طرح توانمندسازی و مهارت‌آموزی زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه‌نشین، شناسایی و در فرآیند آموزش قرار دارند.

او تاکید کرد: ایجاد اشتغال پس از مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های تکمیلی در زمینه بازاریابی و فروش نیز در دستور کار این طرح قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: باتوجه به سیاست‌گذاری دولت در توسعه مشاغل روستایی  از سال گذشته تا کنون تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شده که ۱۱۲ نفر از بانوان این تسهیلات ویژه روستایی و ایجاد اشتغال را دریافت کردند.

او بیان کرد: فعالیت اقتصادی مشارکت‌ محور یکی از عوامل مؤثر در توسعه اشتغال است و دولت با تشویق زنان به تشکیل تعاونی و صندوق‌های خرد روستایی موجب جلب مشارکت اقتصادی و تسهیل کسب‌ و کار آنها شده است.

فضلی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۹۴ تعاونی و ۴۸ صندوق خرد روستایی در استان فعالیت دارند ، ادامه داد: تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد روستایی بر پایه سرمایه‌ اندک، مشارکت جمعی و توانمندی اعضا شکل می‌گیرد و موجب ایجاد اعتماد به نفس در زنان و ارتقای قدرت تصمیم گیری در آنها می‌شود.

او اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و ترویج و حمایت از تولید و سیاست‌های دولت در حوزه بانوان،  تلاش شده ضمن افزایش تولید و ترویج کارآفرینی تعادل مناسبی در تعداد کارآفرینان و کارکنان ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اظهار داشت: بر اساس آمار زنان در اصفهان،  به ترتیب در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی مشغول به کار هستند و بسیار موفق و سرآمد در حوزه کارآفرینی و تولید در این استان مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: پنج نفر از بانوان موفق استان اصفهان تا کنون در جشنواره ملی کارآفرینی که توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود،  رتبه برتر را کسب کردند.

فضلی با بیان اینکه فروش و عرضه محصولات بانوان یکی از چالش‌های موجود به‌ویژه در دوران کروناست، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بین دفتر امور زنان و خانواده با اداره کل پست استان برای فروش محصولات در سایت ebazar، تسهیل ارسال مرسولات بانوان تولیدکننده و برگزاری دوره‌های آموزشی برای  توانمندسازی زنان در عرصه تجارت الکترونیک امضا شده است.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است که ۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد که روستاهای این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز