دادستان کل کشور:

اجازه استفاده از مازوت را نداده ایم اما موانع زیاد است/ کلید حل این مشکل به دست دادستانی نیست

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۰:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۶۸۶۱
اجازه استفاده از مازوت را نداده ایم اما موانع زیاد است/ کلید حل این مشکل به دست دادستانی نیست
حجت الاسلام منتظری گفت: ما اجازه استفاده از مازوت را نداده ایم اما دستگاه ها نیز موانعی دارند که نمی توانند از سوخت های پاک استفاده کنند.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران گفت: مساله آلودگی هوا مرتبط با چند دستگاه است. ما با این دستگاه ها مکاتبه کرده و جلساتی نیز برگزار شد تا هر دستگاهی تلاش کند به وظایف خود به صورت کامل عمل کند.

او افزود: مدیریت مستقیم در این عرصه با سازمان استاندارد و محیط زیست است. این دو سازمان باید سایر دستگاه ها را به صف کنند و با آن ها هماهنگ شوند. وظیفه دادستانی پیگیری است و این امر نیز تداوم دارد. کلید حل این مشکل به دست دادستانی نیست.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: ما اجازه استفاده از مازوت را نداده ایم اما دستگاه ها نیز موانعی دارند که نمی توانند از سوخت های پاک استفاده کنند. نمی توانیم موانع را نادیده بگیریم. حل آلودگی هوا زمان بر است و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد.

این مقام عالی قضایی در خصوص دستگیری برخی اعضای شوراهای شهر تصریح کرد: اگر کسی مرتکب جرم می شود دادستان وظیفه دارد ورود کند. تاکید ما این است در مواردی که ضرورت ندارد تا قرار بازداشت صادر شود، دادستان ها از این امر اجتناب کنند و این امر میان مسئولین و مردم عادی نیز تفاوتی ندارد. دادستان ها فقط در موارد ضروری و نیاز از قرار بازداشت استفاده کنند.

حجت الاسلام منتظری در خصوص تغییر کاربری ها و تخریب ها گفت: ما در این عرصه مشکلاتی داریم. یکی از مشکلات هزینه بالای این امور است و در قانون برای هزینه آن پیش بینی نشده است. باید این در قانون پیش بینی شود زیرا در وهله اول یک سرمایه ملی از بین می رود و در مرحله بعد همین تخریب نیز هزینه دارد. شهرداری ها زیر بار این هزینه ها نمی روند و دستگاه قضا نیز ردیف بودجه ای برای آن ندارد. بارها شاهد بوده ایم که به این علت یک تخریب ناقص صورت گرفته است و پس از مدتی مجددا در همان محل ساخت و ساز صورت گرفته است. این نشان می دهد ضرورت دارد تا هرچه سریع تر قانون در این عرصه محل هزینه کرد را مشخص کند.

//انتهای پیام: 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز