مجید فراهانی طی تذکری مطرح کرد:

لزوم باز پس‌گیری دفتر کار امیرکبیر از پلیس در بازار تهران

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۸۱۱۴
لزوم باز پس‌گیری دفتر کار امیرکبیر از پلیس در بازار تهران
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ورود شهرداری تهران به مرمت مدرسه دارالفنون و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دفتر کار امیر کبیر تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بیستم دی ماه سالروز شهادت معمار و آغاز گر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می دارم.

او افزود:  امروز مهم ترین نمادهای به جا مانده از تلاش‌های او مانند مدرسه دارالفنون و دفتر کارش نیازمند توجه است. از یادگارهای موجود از امیر کبیر در تهران مدرسه دارالفنون و دفتر کار بوده که متاسفانه به جای اینکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی باشد اولی در اختیار آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر و یا محل استقرار پلیس در بازار استفاده می کنند.

فراهانی تاکید کرد: سال گذشته در این خصوص هم تذکر دادم و گفتم شهرداری تهران مسئولیت دارد تا در راستای مرمت و بازسازی این مدرسه تاریخی که عملا آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است کمک کند تا تاریخ و هویت نظام آموزشی در تهران زنده شود و می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار جذاب باشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: تلاش برای احیای مناسب این مدرسه کمترین کار ما برای زنده نگه داشتن نام امیر کبیر است . از شهرداری تهران می خواهم با توجه به اهمیت موضوع  به این امر ورود کند و بر این اساس در اجرای بند 30 ماده 80 در خصوص لزوم مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه و دفتر کار امیر کبیر به شهرداری تهران تذکر می دهم.

او تصریح کرد: امیدوارم با ورود به موقع شهرداری تهران در آخرین روزهای سال 99 و بازسازی و مرمت مدرسه دارالفنون و باز پس گیری دفتر کار امیرکبیر این مجموعه و نماد توسعه شهر و کشور به تهران بازگردد.

نظر شما