اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۹:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۹۱۰۵
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

برنا بررسی می‌کند؛

مهاجران افغان، محروم مانده از ابتدایی‌ترین امکان تبادلات بانکی/آیا محدودیت‌ها برداشته می‌شود؟

افتتاح حساب در بانک‌های کشور برای اتباع بیگانه یکی از مشکلات جدی محسوب می‌شود که باعث پولشویی و کلاهبرداری از این افراد شده پیرو این موضوع عضو شورای اسلامی شهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار تسهیل اخذ اقامت برای اتباع و بهره مند شدن از کلیه خدمات شده است.

برنا گزارش می دهد؛

ماجرای عجیب قتل نوجوان 16 ساله در کانون اصلاح و تربیت

قتل یک نوجوان 16 ساله در کانون اصلاح و تربیت موضوع پرونده ای بود که دادگاه کیفری یک استان تهران مسئولیت رسیدگی به آن را برعهده داشت.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش مطرح کرد:

شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان در حوالی مخازن زباله/شهرداری مخازن زباله را سامان دهی کند/موردی از مرگ و میر گونه های جانوری بر اثر آلودگی هوا مشاهده نشده است

شهاب الدین منتظمی گفت: قطعا آلودگی هوا بر روی حیات جانوران تاثیر سو می گذارد. تا این لحظه موردی از مرگ و میر گونه های جانوری بر اثر آلودگی هوا مشاهده نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

فوت ۹۱ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۶۲۰۸ بیمار جدید در کشور

سیما سادات لاری از فوت ۹۱ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

رییس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد:

مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در مازندران و کردستان/ احتمال بازگشایی مدارس در صورت کاهش میزان ابتلا / ورود واکسن کرونای روسی قبل از فروردین 1400

محمدرضا ظفرقندی در خصوص وضعیت ویروس کرونای انگلیسی در کشور گفت: این ویروس در کشور ما در کردستان و مازندران یافت شده البته کنترل شده است.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران:

هیچ مصوبه‌ای مبنی بر شهید محسوب شدن نیروهای خدماتی صادر نشده است/ تحویل 59 پرونده شهدای سلامت به بنیاد شهید/نیروهای خدماتی بیمارستان هم جزء شهدای سلامت هستند

سید نورالدین علم بلادی گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای در ستاد ملی مبارزه با کرونا یا هیات دولت برای نیروهای خدماتی وجود نداشته است تا برای آنها اقدامی صورت گیرد.

دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی مطرح کرد:

پرهیز از مدیران وارداتی در شهرداری/ با عینک سیاسی به شهر نگاه نکنیم/ هیچ تعارضی با تشکیلات دیگر انقلاب اسلامی نداریم/ سهم احزاب و جریانات سیاسی و صاحبان سرمایه بالای ۷۰ درصد در سبد مدیریت شهری است/ باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند

تشکیلات جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی با رویکرد سیاسی و اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد.

با حضور نمایندگان وزارت کشور و ایران خودرو؛

تفاهم‌ نامه خرید یک هزار دستگاه اتوبوس فردا امضا می‌شود

تفاهم نامه ساخت و خرید هزار دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی درون شهری با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، فردا امضا می‌شود.

سخنگوی ناجا:

افزایش 8 درصدی وقوع سرقت/ کاهش آمار 36 درصدی تصادفات و 19 درصدی جان باختگان/ ارسال 3 میلیون و 300 هزار پیامک به رانندگان خاطی محدودیت‌های کرونایی/افزایش 600 درصدی کشفیات در حوزه احتکار

سردار مهدی حاجیان گفت: پلیس دیگر خود را مامور و معذور نمی داند بلکه مامور است و مسئول و برای خدمت رسانی به مردم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

بازگشت۴ تبصره به مصوبات شوراهای مدارس/ افزایش اعتبارات شوراها در سال‌جاری/اختصاص ۳درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش

شهریار فولادوند از افزایش اعتبارات شوراهای آموزش و پرورش در سالجاری خبر داد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها خبر داد:

تبدیل دارالفنون به موزه تخصصی آموزش و پرورش/ دستگاه ها موظف به نگهداری از بناهای تاریخی با هزینه شخصی هستند/اتمام 200 پروژه مرمت در کشور

سید هادی احمدی روئینی با اشاره به بنای دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر گفت: این دو بنا در اختیار نهادهایی غیر از میراث فرهنگی است. با وجود این که میراث فرهنگی در هر دو بنا در سال های اخیر هزینه کرده است اما ماده 98 قانون برنامه ششم توسعه می گوید که باید این نهادها با هزینه خود، زیر نظر میراث فرهنگی از این بناها حفاظت کنند.

معصومه ابتکار:

اطلاع‌رسانی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هیچکس نباید جرایمی همچون خشونت علیه کودکان یا صیغه کودکان بدسرپرست را دست کم بگیرد و باید بلافاصله به دستگاه های مرتبط اطلاع‌رسانی کند، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است.

واکنش سردار ابراهیمی به کلیپ کودک آزاری در قزوین

ناپدری سنگدل تاکستانی که پس از ضرب و جرح کودک معلول، تصاویر کودک آزاری خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود، در کمتر از 24 ساعت با تلاش کارآگاهان پلیس در مخفیگاهش در یکی از روستاهای تاکستان دستگیر شد.

جزییات آلودگی هوای مناطق پایتخت

سخنگوی اورژانس آخرین وضعیت آلودگی هوا پایتخت را تشریح کرد.

تشخیص ویروس کرونا در کمتر از پنج دقیقه

محققان موفق به ابداع آزمایش جدیدی شده اند که می تواند «کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲» (SARS-CoV-۲) را در کمتر از پنج دقیقه تشخیص دهد.

جزییات بازگشایی مدارس پایتخت اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نحوه بازگشایی مدارس شهر تهران از اول بهمن تشریح کرد.

قدردانی از خلبانان حاضر در عملیات تجسس و نجات ارتفاعات تهران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خلبانان و عوامل امدادی حاضر در عملیات‌ تجسس و نجات پنجم دی ۹۹، برف و کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال پایتخت قدردانی کرد.

تشدید آلودگی هوا تا ۳ روز آینده

کارشناس هواشناسی گفت: تا چند روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و این جو آرام زمینه ساز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت و تشدید آلودگی هوا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش دستور داد:

تشکیل کارگروه ساماندهی رایانه و تجهیزات هوشمند مدارس/ دانش‌آموزان در کلاس‌های مجهز حاضر می‌شوند

محسن حاجی میرزایی به استان‌ها دستور داد کارگروه تخصصی ساماندهی رایانه و تجهیزات هوشمند مدارس در مناطق و شهرستان‌ها تشکیل شود و دانش‌آموزان در گروه‌های 3 نفری در کلاس‌های تجهیز شده حاضر و از ابزار هوشمند مدارس بهره مند شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز