وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

ثبت ملی شهرها و روستاها موجب همگرایی مردم می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۹۱۲۴
ثبت ملی شهرها و روستاها موجب همگرایی مردم می‌شود
علی‌اصغر مونسان گفت: ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای کشور موجب همگرایی و رونق بیشتر اقتصادی در آن مناطق می‌شود.

به گزارش برنا؛ علی اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی در کاخ نیاوران ثبت شهرها و روستاها را موجب همگرایی و همبستگی میان مردم دانست و گفت: این اتفاق سبب رونق بیشتری اقتصادی در آن مناطق می‌شود.

او با اشاره به ماموریت و اهداف وزارت میراث فرهنگی گفت: گستردگی اهداف و وظایف این وزارتخانه منحصر به فرد است و به جز کارکردهای اقتصادی و  فرهنگی ،کارکردهای اجتماعی و امنیتی نیز دارد.

مونسان با اشاره به مزیت های ایران در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی ادامه داد: موضوع حفاظت از میراث فرهنگ و میراث ناملموس و حفظ فرهنگ ملی و مذهبی مهمترین ماموریت وزارت میراث فرهنگی است و تاریخ چندهزار ساله مشترک در منطقه فرهنگی ایران، سبب همگرایی و در نتیجه تحکیم امنیت ملی کشورها می شود.

اهداف و وظایف این وزارتخانه شامل حفظ میراث ملموس و ناملموس در تمام شهرها و روستاها کشور می شود ولی منابع محدودی در اختیار داریم در حالی که وظایف فراوانی به ما سپرده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص دستاوردهای دولت دوازدهم در این حوزه گفت:  ۲۰۰۰ پروژه و مرمت و احیا آثار باستانی در طول سه سال گذشته انجام و افتتاح شده است و به زودی بسته مرمت کارهای فاخر به میزان ۳۲۰ پروژه در نوبت افتتاح ریاست جمهوری قرار دارد. همچنین ۱۵۸موزه بیشتر با همکاری بخش خصوصی در دولت دوازدهم تاسیس شده و در تاسیس این موزه‌ها از مشارکت مردم بهره گرفته‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی هم چنین از استرداد ۴۹ خشت تاریخی ایران که در مزایده ای در خارج به فروش گذاشته شده بود خبر داد و گفت: نمایشگاهی از این آثار تاریخی به زودی در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

مونسان در خصوص بازگشت ۱۷۰۰ گل‌نوشته هخامنشی از آمریکا گفت: این آثار تاریخی ایران به منظور امانت از کشور خارج شده بود اما بازگردانده نشده بود که توانستیم در دولت تدبیر و امید آن را برگردانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز