سخنگوی صنعت برق خبر داد:

آیا در روزهای آینده هم خاموشی‌ها تکرار می‌شود؟

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۳۰۱۱
آیا در روزهای آینده هم خاموشی‌ها تکرار می‌شود؟
سخنگوی صنعت برق گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم با وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌ها به‌عمل آمده است. علاوه بر این، پیش‌بینی شده بتوانیم از ظرفیت‌های دیگر مدیریت مصرف در این روزها استفاده کنیم و به‌نظر می‌رسد با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که درباره کاهش مصرف با اقدامات ساده‌ انجام شده، این دوره را بدون قطعی برق و خاموشی پشت‌سر بگذاریم.

به‌گزارش برنا؛ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای شرایط سخت نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است، گفت: چنانچه شرایط سخت شد و محدودیت‌هایی در تامین سوخت نیروگاه‌ها به وجود آمد، حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه همه مردم می‌توانند در اصلاح الگوی مصرف کمک کنند، یادآور شد: بخش‌های اداری می‌توانند دمای مورد نیاز ساختمان‌ها را در حد استاندارد تنظیم کنند، در بخش صنعت نیز برنامه‌ریزی محدودیت استفاده را در این روزها داریم و ان‌شاءالله بعد از این شرایط فرصت استفاده بیشتر از برق را برای این گروه فراهم می‌کنیم تا خللی به تولید آنها وارد نشود.

رجبی مشهدی تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده از جمله تعدیل روشنایی معابر بین شهری و همچنین شناسایی مقداری از رمزهای غیرمجاز توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به دست بیاوریم که امیدواریم این اقدامات شرایط را برای تامین پایدار برق در روزهای آینده فراهم کند.

او با اشاره به شناسایی ۱۶۲۲ مرکز غیرمجاز رمز ارز، از مصرف ۲۶۰ مگاواتی این مراکز خبر داد و گفت: طبق اطلاع‌رسانی‌ها ۳۱۰ مگاوات انشعاب مجاز رمز ارزها بوده که از این مقدار ۲۰۰ مگاوات مصرف برق داشتند و در این شرایط توافق کردیم مصرف خود را به مدت دو هفته قطع یا محدود کنند تا شرایط را برای مصرف آنها در ماه‌های آتی فراهم کنیم.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: علاوه بر آن‌، طی چند ماه گذشته ۱۶۲۲ مرکز غیرمجاز رمز ارز با ۲۶۰ مگاوات مصرف شناسایی شد که خوشبختانه در یک هفته گذشته موفق شدیم با شناسایی صورت گرفته، ۹۵ مگاوات صرفه‌جویی رمزارز را داشته باشیم، در بخش روشنایی معابر نیز حدود ۳۰۰ مگاوات صرفه‌جویی داشتیم که قطعاً این کار تا زمان برطرف شدن محدودیت‌های سوخت استمرار خواهد داشت.

او یادآور شد: در بزرگراه‌ها و معابری که تعدد عابر در آنجا باشد روشنایی را در حد ضرورت نگه می‌داریم، اما در اماکن‌ حادثه‌خیز به تشخیص پلیس راهور روشنایی وجود داشته و در سایر نقاط تعدیل خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از مصرف در بخش خانگی قابل کاهش است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک تا دو درصد از مصرف بخش خانگی کاهش مصرف پیدا کرده و قطعا اگر سطح اطلاع‌رسانی به صورت گسترده انجام شود، می‌توانیم همان ۱۰ درصد کاهش مصرف را داشته باشیم.

نظر شما
پرونده ویژه