ضرورت اطلاع از وضعیت جاده‌ها قبل از سفر با هشدار هواشناسی

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۰:۳۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۳۴۰۵
ضرورت اطلاع از وضعیت جاده‌ها قبل از سفر با هشدار هواشناسی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از مرم خواست با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی و کاهش دما تا پایان هفته از شرایط جوی و ترافیکی مطلع شوند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی و کاهش شدید دما در قسمت هایی از نیمه غربی،  شمالی و شمال شرقی از امروز- چهارشنبه- تا پایان هفته،  توصیه می شود از سفرهای غیرضروری در جاده های این استان ها خودداری و در صورت سفر حتما تجهیزات زمستانی خودرو بویژه زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.  

او اضافه کرد: با توجه به بارندگی و برودت هوا احتمال لغزندگی جاده ها متصور است و رانندگان باید با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه در این جاده ها تردد کنند براین اساس توصیه می شود، قبل از حرکت از پر بودن باک سوخت خودرو اطمینان حاصل کنند.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: تیم های پلیس راه و همکاران زحمتکش در بخش های راهداری و سایر سازمان های امدادی آمادگی کامل برای خدمت رسانی و امداد را کسب کردند و در تلاش هستند در طول جاده ها مشکلی ایجاد نشود.

سرهنگ شیرانی همچنن به رانندگان توصیه کرد با تیم های پلیس راه و سایر سازمان ها امدادی همکاری لازم را داشته باشند و قبل از سفر از آخرین وضعیت جاده ها مطلع شوند و به اطلاعیه های صادره در خصوص وضعیت جاده ها توجه کنند.

او از هموطنان خواست قبل از تردد در مسیرها  از طریق تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ یا ۱۲۰  یا از طریق سایر سامانه‌های پلیس راهور ناجا همچون سایت راهور ۱۲۰ از آخرین وضعیت راه ها مطلع شده و سپس وارد محورها شوند.

تحلیل و پیش بینی هواشناسی:

اول و دوم بهمن ماه در اکثر محورها و ارتفاعات استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان بارش شدید باران،  استان های همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام بارش شدید باران و برف،  استان های البرز، تهران، مازندران و گیلان پیش بینی شده است.

دوم بهمن ماه در در اکثر محورها و ارتفاعات استان های کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، فارس، خوزستان و قم بارش باران و برف و دوم و سوم بهمن ماه در اکثر محورها و ارتفاعات استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و خراسان جنوبی بارش شدید باران و برف پیش بینی شده است.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز