احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرهای کشور از فردا

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۰۹:۲۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۴۳۷۷
احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرهای کشور از فردا
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال وقوع بهمن، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده‌ها در دامنه‌های البرز از برقراری پایداری جوی از فردا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش برنا؛ مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال وقوع بهمن، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده‌ها در دامنه‌های البرز از برقراری پایداری جوی از فردا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

صادق ضیاییان  اظهارکرد: سامانه بارشی فعال بر روی کشور تا پیش از ظهر امروز (۳ بهمن) در شمال شرق باعث بارش پراکنده و س‍‍پس از کشور خارج می‌شود.

او ادامه داد: امروز (۳ بهمن) در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه البرز لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده‌ها و در دامنه‌های البرز احتمال وقوع بهمن پیشبینی می‌شود.

مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا ظهر فردا (۴ بهمن) در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیشبینی می‌شود، گفت: از فردا تا چهارشنبه هفته آینده (۴ تا ۸ بهمن) آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود و انتظار می‌رود با افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی وپرجمعیت مواجه شویم.

به گفته او، از روز دوشنبه (۶ بهمن) تا پایان هفته نیز روند افزایش دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد. همچنین طی دو روز آینده (۴ و ۵ بهمن) دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز و امروز (۳ بهمن) دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز (۳ بهمن) صاف و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۴ بهمن) صاف و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما
پرونده ویژه