برنا گزارش می دهد؛

مروری بر دفتر حساب و کتاب تصادف های ساختگی

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۶:۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۴۸۹۳
مروری بر دفتر حساب و کتاب تصادف های ساختگی
یک باند تصادفات ساختگی توسط عوامل سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری پایتخت در شمال تهران دستگیر شدند.

به گزارش برنا؛ تصادف ساختگی در تهران پس از مدتی از عرصه نفر-خودرو به عرصه خودرو-خودرو رسیده است به گونه ای که برخی متخلفین با سواستفاده از قوانین و رفاه افراد اقدام به اخذ مبالغی از این حوزه می کنند. اقدامی که غالبا با مهندسی اجتماعی و فریب شهروندان به نتیجه ختم می شود.

سود یک میلیارد و 700 میلیون ریالی از تصادف ساختگی

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص این پرونده به خبرنگار برنا گفت: طی روزهای گذشته یک باند در حوزه تصادفات ساختگی در شمال تهران منهدم شد که 3 برادر بوده و با یک خودروی پژو 405 که مالک آن بودند با خودروهای مدل بالا اغلب در میادین تصادف کرده و با سواستفاده از قانون در مسیر نزدیک به میدان قرار گرفته و به خودرویی که در مسیر دورتر از میدان قرار دارند، برخورد کرده و از آن ها خسارت دریافت می کردند.

او افزود: این سه برادر معمولا با خودروهای شاسی بلند تصادف کرده و بین 250 هزار تومان تا 3 میلیون تومان از این شهروندان دریافت می کردند. این افراد با بهره گیری از مهندسی اجتماعی اجازه تماس شهروندان با پلیس را نداده و طبق دفتر حساب و کتابی که همراه داشتند نزدیک به 70 مورد اقدام به این صحنه سازی کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: این باند از ابتدای آبان ماه تاکنون نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون ریال از این طریق درآمد کسب کرده بودند. 

مروری بر دفتر حساب و کتاب تصادفات ساختگی

در بندهایی از دفتر این افراد این گونه قید شده است که در محله ستارخان در تاریخ 6 آبان ماه، مبلغ 250 هزار تومان دریافت شد. در بزرگراه جناح در تصادف با لندکروز 320 هزار تومان دریافت شد. در محله فرمانیه در تصادف با خودروی پرادو مبلغ 350 هزار تومان دریافت شد. در محله ونک در تصادف با با خودروی لندکروز مبلغ 500 هزار تومان دریافت شد و برای دقیق بودن حساب و کتاب، حتی ساعت تصادفات را نیز قید می کردند.

شهروندان مقاومت نمی کردند

یکی از متهمین این پرونده در خصوص نحوه عمل مجرمانه خود این چنین گفت: ما روزانه بین 2 تا 3 تصادف ساختگی را ایجاد می کردیم و به شدت تلاش می کردیم تا طرف مقابل مقصر شود. شهروندان معمولا در مقابل مبلغی که ما درخواست می کردیم، مقاومت نمی کردند و آن را پرداخت می کردند. بیشتر ما تلاش می کردیم تا آن ها با  قسمت عقبی خودرو برخورد داشته باشند.

تصادف را حتما به اطلاع پلیس برسانید

سردار رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این اقدام مجرمانه این بوده است که آن ها اجازه تماس گرفتن با پلیس را نمی دادند در صورتی که ما تاکید می کنیم در هنگام تصادف حتما با پلیس تماس گرفته شود تا از چنین سواستفاده هایی جلوگیری شود. گزارشات در این خصوص زیاد است و متاسفانه مجرمین مسیر تخلف در این حوزه را فراگرفته و مرتکب جرم می شوند و راهکار در این خصوص این است که حتما شهروندان پس از تصادف با راهور تماس گیرند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز