سخنگوی وزارت خارجه:

کرونا کمک کرد تا جهانی فکر و محلی عمل کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۵:۳۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۷۰۶۱
کرونا کمک کرد تا جهانی فکر و محلی عمل کنیم
پنجمین جایزه خشت طلایی تهران با حضور سخنگوی وزارت خارجه برگزار شد.

به گزارش برنا؛ سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پنجمین جایزه خشت طلایی تهران گفت: من به عنوان متولد تهران مفتخر هستم که شهر من میزبان چنین جشنواره ای است. من کشورهای مختلفی را به عنوان دیپلمات سفر کرده ام اما محله های تهران برای من یادآور یک شهر پویا به معنای حقیقی است.

او افزود: یک اصل اساسی در دیپلماسی وجود دارد که باید جهانی فکر کرد و محلی عمل کرد. هیچ چیز به اندازه کرونا ما را در این مسیر قرار نمی داد. شهر سالم در دیپلماسی برای ما یک مفهوم دارد و آن این است که چگونه بتوانیم در این سختی عمل کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: کرونا به ما فهماند که سلامت ما به یکدیگر پیوسته است و نشان داد که چقدر در حفظ سلامت جامعه تنها هستیم. زمانی که پاندمی کرونا شایع شد سه نظریه در این خصوص مطرح شد. نخست که کرونا عصر جهانی شدن را پایان می دهد. نظریه دوم این بود که تغییری ایجاد نمی شود و روند موجود جهان را تسریع می بخشد. سوم این که کرونا بی تاثیر خواهد آمد و رفت به نظر می رسد یک اتفاق در این میان رقم خورده است و تغیراتی راهبردی در ارتباطات برای نمونه رقم خواهد خورد.

او در پایان گفت: کرونا علاوه بر این که همگان را به سمت بستر مجازی هدایت کرد اما جهان را به سمت بسترهای قدیمی از جمله گفت و گو و گفتمان های جهانی نیز سوق داد. امروز دیپلماسی شهری یکی از ابزارهایی است که می تواند در این عرصه کمک بسزایی کند و شهرها و کشورهای جهان را به یکدیگر نزدیک کند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز