معاون اول رییس جمهور:

دغدغه ای نسبت به آینده انقلاب نداریم/ بدخواهان نمی خواهند کشور پیشرفت کند/ هزاران مریم میرزاخانی در بین دانش آموزان وجود دارد

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۵:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۲۷۷۲۰
دغدغه ای نسبت به آینده انقلاب نداریم/ بدخواهان نمی خواهند کشور پیشرفت کند/ هزاران مریم میرزاخانی در بین دانش آموزان وجود دارد
اسحاق جهانگیری گفت: آینده کشور درخشان است نباید بگذاریم برخی افکار ذهن دانش آموز را نسبت به آینده نا امید می‌کند. هزاران مریم میرزاخانی در بین دانش آموزان وجود دارد. بسیاری از بدخواهان نمی خواهند کشور پیشرفت کند.

به گزارش برنا؛ افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی باحضور محسن  حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و اسحاق  جهانگیری معاون اول رئیس جمهورامروز در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این نشست گفت: افرادی بعد از انقلاب روزگار سخت در ایام جنگ را تجربه کردند. یک عده در این ایام مردانه ایستادند و برخی هم شعار می دهند.

او افزود: این جلسه ما را نسبت به آینده انقلاب امیدوار می کند هیچ دغدغه ای نباید نسبت به آینده انقلاب باشد.

جهانگیری تاکید کرد: بنده به منتخبان این مجلس تبریک عرض می کنم. سعی کنید هر جلسه ای برگزار می کنید جمع بندی آن را به وزیر آموزش و پرورش،دولت و سه قوه ارسال کنید.

معاون اول رییس جمهور گفت: در آستانه پیروزی انقلاب هستیم امام (ره) عزم کردند و از پاریس به ایران آمدند.در طول تاریخ از هیچ رهبری به این شکل استقبال نشده است. البته امام حکومت نظامی را لغو کرد و ارتش تسلیم اراده ملت شد و باید قدر این انقلاب را دانست.

او افزود:باید به بانیان مجلس دانش آموزی خداقوت گفت. این مجلس در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی شکل گرفت.

به گفته جهانگیری رقابت‌های موثر باید به این نسل آموزش داده شود.یکی از اشکالات وارد به جوامع در حال توسعه عدم موفقیت در انجام کارهای تیمی است.

معاون اول رییس جمهورگفت: بسیاری از صاحب نظران آموزش بر این باورند که باید مرد سالاری از طریق آموزش رسمی مورد توجه قرار گیرد. باید کودکان را با مهارت های اجتماعی تربیت کرد.

او تاکید کرد: مهارت گفت و گو و مدارا کردن با یکدیگر را باید آموخت. مهارت تاب آوری در دوران جنگ اقتصادی نشان داد مردم ایران با تمام سختی ها مقاومت کردند و آمریکایی ها را شکست داند.

جهانگیری گفت: مهارت همکاری باید جزو سیاست های آموزش و پرورش باشد نه برنامه فوق برنامه. در مجلس دانش آموزی انتخابات در اولویت قرار می گیرد. در حالی که در بسیاری از کشورهای منطقه انتخابات مطرح نیست ولی در آموزش و پرورش انتخابات از اهمیت بالای برخوردار است.

او تصریح کرد: چکار کنیم که انتخابات باعث رقابت معنا دار شود. چه باید کرد که امید با انتخابات در جامعه افزایش یابد این مسائل را در انتخابات دانش آموزی می توان آموخت. در مجلس دانش آموزی کمک کردن به مسائل جامعه عملیاتی می شود.

جهانگیری افزود: امروز در نهادهای انتخاباتی باید آموخت که چگونه درک مشترک را یافت. در آموزش و پرورش فرصتهای طلایی وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: مجلس یا هر نهادی که درباره یک موضوع تصمیم گیری می کنند که می توان  بر قابلیت ها تکیه کرد. آینده کشور درخشان است نباید بگذاریم برخی افکار ذهن دانش آموز را نسبت به آینده ما امید کند.هزاران مریم میرزاخانی در بین دانش آموزان وجود دارد. بسیاری از بدخواهان نمی خواهند کشور پیشرفت کند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز