مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ ها:

اجازه ساخت و ساز در تالاب شادگان را ندادیم/۹۵ درصد شادگان آبگیری شده است

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۰۵:۰۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۱۱۶۱
اجازه ساخت و ساز در تالاب شادگان را ندادیم/۹۵ درصد شادگان آبگیری شده است
باقرزاده کریمی گفت: ما مجوزی برای توسعه و ساخت صنایع در تالاب شادگان صادر نکرده و به دنبال آن هیچ ساخت و سازی نیز در این مجموعه صورت نگرفته است.

به گزارش برنا؛ پاییز امسال بود که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پرده از درخواست عجیب یک نماینده مجلس برداشت و عنوان کرد که در حوزه تالاب شادگان مشکل ما تجاوز به حریم است که همین طرح عوارض آلایندگی که امروز مجلس در دستور کار قرار داده است به این علت است که ما اجازه تجاوز به حریم تالاب را به یکی از نمایندگان نمی دهیم. نامه‌نگاری‌ها موجود است و نماینده مجلس ما را تهدید کرده است که اگر مجوز برای این دو هزار هکتار را به من ندهید من نیز عوارض آلایندگی را با تصویب مجلس از شما خواهم گرفت. اظهارنظرهایی عجیب که بار دیگر نگرانی را در خصوص این تالاب را دوچندان کرد.

مسعود باقرزاده کریمی، مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ ها سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: در شادگان مشکل اصلی ما توسعه صنایع نفتی بوده است که توسط یک مجموعه نفتی در دستور کار قرار گرفته بود که به علت این که به حریم تالاب تجاوز می کرد، ما با آن مخالفت کردیم.

او افزود: ما مجوزی برای توسعه و ساخت این صنایع صادر نکرده و به دنبال آن هیچ ساخت و سازی نیز در این مجموعه صورت نگرفته است و امروز وضعیت این تالاب نسبت به گذشته بهبود یافته است و معضلات کم تر شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مجوز ساخت مجموعه پرورش ماهی در تالاب شادگان خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی برای تاسیس مجموعه پرورش ماهی در تالاب شادگان و هورالعظیم نیز صادر نشده است و ما در مقابل این اقدامات خواهیم ایستاد. از فشارهای برخی نمایندگان مجلس اطلاعی ندارم اما مشخصا مجوز ساخت مجموعه پرورش ماهی در این دو خطه صادر نشده است.

باقرزاده کریمی ادامه داد: ۹۵ درصد تالاب شادگان درحال حاضر زیر آب رفته است و در شادگان حتی عرصه‌ هایی که طی سالیان اخیر زیر آب نرفته بود، اکنون کاملا آبگیری شده‌ است و از طریق انتقال آب کارون به تالاب شادگان ۱۵۰ میلیون مترمکعب حق‌آبه تالاب شادگان تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ ها سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: تالاب‌ ها یکی از منابع اصلی آب کشور هستند که در چند سال اخیر با تخصیص نیافتن حق آبه به آن‌ ها در شرایط بحرانی به سر می‌برند. مشکل ما امروز در تالاب های جنوبی کشور، آلایندگی نفتی است که برای کنترل آن نیز برنامه ریزی شده است و تلاش خواهیم کرد تا هر روز وضعیت تالاب به سطح مطلوب تری برسد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز