معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده:

ابتکار: اقدامات لازم درمورد بیمه زنان در حال انجام است/محمودیان:استارتاپ ها در بازار کار جایگاه ویژه دارند

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۰۸:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳۳
معصومه ابتکار گفت: دولت به بیمه زنان توجه دارد و امید است در بودجه ۱۴۰۰ بتوان این مقوله را به عنوان اقدام ابتدایی در دستور کار قرار داد.

به گزارش برنا؛ مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی با حضور  معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی امروز ۲۱ بهمن در موزه ملی ایران برگزار شد.

ابتکار  در حاشیه بازدید  پنجمین نمایشگاه صنایع دستی گفت: صنایع خلاق امروز از عوامل مهم اقتصاد در دنیا است و ۸۵ درصد صنایع در ایران توسط زنان دنبال می شود که براساس فرهنگ قومی،قبیله ای و ...است. 

او افزود: این نمایشگاه تلفیق سنت و مدرنیته است اما حمایت هایی که در این دوره انجام شده کافی نیست و باید در توان افزایی مهارت ها اقدام کرد.

ابتکار تصریح کرد: برای دختران دانشجو طرح کمند برگزار می شود و امید است زنان بتوانند در راستای بازاریابی اقدام کنند.

او افزود: درخصوص دستگاه بازاریابی دیجیتال در منطقه اقدامات مناسبی انجام شده و دولت هم در این زمینه اقدامات مناسبی انجام خواهد داد. 

او درباره بیمه زنان گفت: دولت به این موضوع توجه دارد و امید است در بودجه ۱۴۰۰ بتوان این مقوله را به عنوان اقدام ابتدایی در دستور کار قرار داد.

استارتاپ ها در بازار کار جایگاه ویژه دارند

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در ادامه این مراسم گفت: خلاقیت یکی از ملزومات این نمایشگاه است که در دو مرحله دلپذیر بر گزار شد.

او افزود: فجر صنایع دستی نشان داد  جوانان فرصتی در جامعه هستند. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر و صنایع دستی بیش از ۳۰۰ هنرمند عرضه شده است.

محمودیان گفت: استارتاپ ها جایگاه ویژه دارند و عینی ترین جایگاه در حوزه فرهنگ هستند، امید است تا در آخرین روزها بتوان اقدامات متعدد در این زمنیه انجام داد.

در این دوره از جشنواره به ۶ هنرمند برگزیده، نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به‌همراه جایزه غیرنقدی و به ۶ هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار و جایزه غیرنقدی اعطا می شود.

همچنین در این مراسم از دو بانوی هنرمند که در نمایشگاه و مسابقه مجازی صنایع‌دستی برگزیده جهان به نمایندگی از منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی شرکت کرده بودند و حائز رتبه شدند، تجلیل شد.

در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی فجر، آثار تعدادی از هنرمندان فقید نیز به نمایش گذاشته شد.

نمایش آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی،  ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره صنایع دستی فجر است.

ساعت بازدید از نمایشگاه آثار پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر  از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ٣٠ دقیقه به جز پنجشنبه و جمعه‌ها و ایام تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به محل موزه ملی ایران در خیابان ٣٠ تیر مراجعه کنند.

در این نمایشگاه حدود ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند به‌نمایش در خواهد آمد و مراسم اختتامیه نیز ۱۰ اسفند سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز