مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

خراسان و فارس دارای بیش ترین دارآلقران در سطح کشور هستند/ اجرای طرح ملی حفظ قرآن و طرح مبین از اتفاقات ارزشمند است

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۹:۰۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۶۲۱۱
خراسان و فارس دارای بیش ترین دارآلقران در سطح کشور هستند/ اجرای طرح ملی حفظ قرآن و طرح مبین از اتفاقات ارزشمند است
محمدرضا مسیب‌زاده گفت: وضعیت دارالقرآن ها بیش از گذشته ارتقا یافته است. از ابعاد مختلف فضای مناسبی برای فعالیت دارآلقران ها ایجاد شده است. هدف اصلی تبلیغی، ترویجی و تجلیل از خادمان قرآن است.

 به گزارش برنا؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل  قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان استانی در خصوص برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز 25 بهمن  از بستر شبکه شاد برگزار شد.

مسیب زاده در ابتدای این نشست با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر گفت: کارهای ارزشمند در تامین و تولید محتوا در پایگاه ها انجام می شود. اقداماتی از قبیل برگزاری محافل انس با قرآن و دیگر فعالیت بسیار ارزشمند است. در این ایام اقدامات در حوزه قرآن و عترب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. هر دو سال یک گرده آوری با کارشناسان قرآن  و عترب و مدیران دارآلقران در این مجامع با ظرفیت بیش از هزار نفر برگزار می شود.

او افزود: از ابتدای سال تحصیلی  تلاش شده تا بتوان همایش توانمند سازی را انجام شود. در فضای مجازی قرار است این اقدام انجام شود. از دوشنبه 27 بهمن این اقدام رسما اجرایی می‌شود.

مدیر کل  قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وضعیت دارالقرآن ها  بیش از گذشته ارتقا یافته است. از ابعاد مختلف فضای مناسبی برای فعالیت دارآلقران ها ایجاد شده است. هدف اصلی تبلیغی، ترویجی و تجلیل از خادمان قرآن است.

او ادامه داد: اولین گام هر ارتباطی نظم و انضباط است. همکاران درالقران باید بدانند که ما یک تیم و گروه  هستیم و به شکل گروهی فعالیت می کنیم. همچنین به این بهانه از زحمات همگان تجلیل می شود. بی شک فعالیت در فضای مجازی از فضای حقیقی دشوارتر است. همچنین بازوهای اجرایی در مناطق، مدیران دارالقران ها هستند.

مدیر کل  قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اهداف ما حفظ جزء 30 قرآن است و اجرای طرح ملی حفظ قرآن و طرح مبین برای ما از اتفاقا ارزشمند است.

او درباره شرایط برگزاری گردهمایی افزود: در این اقدام 900 نفر مهمان در این طرح شرکت می کنند. این مهمانان جزو شرکت کنندگان هستند باید مهمانان را شناخته و بعد برای این افراد پایان نامه تهیه کرد. خراسان  و فارس بیش ترین دارآلقران را  در سطح کشور دارند.

این مقام مسئول گفت: باید مدیران برگزیده را شناسایی و زحمات افراد شناسایی شود. باید با کرونا ساخت و تا یک سال آینده به رغم واکسیناسیون کرونا باقی می ماند. آزمون ها برگزار می شود. همچنین اساتید ویژه در این زمینه به فعالیت می پردارند. برای مثال در یک دارالقرآن 12 هزار نفر به فعالیت می پردازند.

به گفته او باید سختی های دوران مجازی را تحمل کرد. یکی از دغدغه های اصلی بنده وحدت رویه و انسجام در مراسم  دارالقران است. منابع مراکز دارالقران تهیه شده  و استان ها باید از منابع مصوب استفاده کرده  و یا باید منابع پیشنهادی خود را به تایید برسانند. جز این دو اقدام هرگونه فعالیتی نیازمند نظارت و هدایت دارد.

مسیب زاده گفت: اینکه هر مدیر دارالقران یک کتاب را تدوین و به آموزش بپردازد مورد قبول نیست، بلکه باید به تایید برسد.

این مقام مسئول در پایان افزود: برای مثال در استان کردستان دعوت شده تا در حاشیه گردهمایی مجازی جلسات متعدد برگزار شود. در برگزاری برنامه ها و همراهی ها اختلاف دیدگاه وجود دارد، اما افتخار ما در حوزه قرآن  و عترت زبان زد است. یک تیم فعال و پویا وجود دارد که  بالاترین سرمایه ما در حوزه همین است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز