معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

حضور ۳۰۰ اثر در پنجمین دوره جشنواره صنایع دستی

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۸:۳۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۸۵۹۵
حضور ۳۰۰ اثر در پنجمین دوره جشنواره صنایع دستی
هیاتی از کشورهای لبنان، سوریه و عراق از جشنواره صنایع دستی ایران که در حال برگزاری به مناسبت دهه فجر در موزه ملی ایران است، بازدید کردند.

به گزارش برنا؛ پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در این خصوص گفت: پنجمین دوره جشنواره صنایع دستی با حضور ۳۰۰ اثر از در حال برگزار شدن است.

او افزود: یکی از اهداف ما جهانی کردن آثار هنرمندان ایرانی است و در این عرصه تحریم ها مشکلاتی ایجاد کرده است اما باید توجه داشت که هنر قابل تحریم نیست و ما با چنین همکاری ها و بازدیدهایی که امروز نمونه ای از آن رقم خورد،  درصدد هدفمند کردن تعامل با کشورها در حوزه صنایع دستی هستیم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در میان آثار به نمایش درآمده ما حتی آثاری داریم که محصول هنرنمایی کودکی 8 ساله است و امروز صنایع دستی در میان جوانان ما نیز به محبوبیت رسیده است.

در جریان این بازدید، رباب الجوهری، سرپرست هیات خارجی حاضر در نمایشگاه صنایع دستی گفت: هنر ایران کم نظیر است و این یک هنر اصیل و باقدمت تاریخی است. این هنر نشان دهنده صلح طلبی ایران است.

او افزود: در روزهایی که داعش اقدام به تخریب میراث فرهنگی کرد، ایران از آثار باستانی و صنایع سنتی حمایت و حفاظت می کند. امروز بسیاری از آثار  تاریخی کشورهای اسلامی در موزه های غربی به  نمایش در می‌آید و نشان از این امر دارد که سابقه  کشورهای اسلامی دارای تمدن بزرگی بوده که غربی ها از آن ها بی بهره بوده اند.

الجوهری در پایان خاطرنشان کرد: امروز از طریق این هنر و این تاریخ است که می توان روابط را تحکیم کرد و صدای صلح طلبی خود را به جهانیان مخابره کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز