رانندگی با پای برهنه غیرقانونی است؟

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۹:۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۳۹۷۹۵
رانندگی با پای برهنه غیرقانونی است؟
مدت زمانی طولانی در حال رانندگی هستید. کمی بیشتر به صندلی راننده تکیه داده و احساسی همانند نشستن روی صندلی راحتی خانه دارید و این نشان می‌دهد که آرامش شما در حال افزایش است.

به گزارش برنا؛ گاهی به ذهنتان می‌رسد که درآوردن کفش‌ها می‌تواند یک ایده‌ی کاملاً مناسب باشد و خستگی را از تنتان بیرون کند؛ اما آیا این کار امن است؟ و موضوعی که بیشتر ذهنتان را به خود مشغول می‌کند اینکه آیا به خاطر این کار جریمه می‌شوید؟

پاسخ کوتاه این است که نه! در هیچ کجا به خاطر رانندگی با پای برهنه جریمه نخواهید شد.

“آلاباما قانونی دارد که شما را از راندن موتورسیکلت با پای برهنه منع می‌کند اما هیچ مانعی برای انجام همین کار در خودرو وجود ندارد.”

هیچ قانونی در هیچ ایالت آمریکا وجود ندارد که انجام این کار را منع بکند. البته همان‌گونه که اشاره شد در ایالت آلاباما این محدودیت برای موتورسیکلت‌سواران وجود دارد اما در اکثر ایالات دیگر حتی این قانون برای موتورسواران نیز وجود ندارد. البته ایالت اوهایو کمی جلوتر رفته و قانون وسیله‌ی نقلیه می‌گوید اگرچه رانندگی بدون کفش منع قانونی ندارد اما انجام آن توصیه نمی‌شود.

باور بر این است که رانندگی با پای برهنه ایمنی کمتری نسبت به زمانی که راننده کفش به پا دارد خواهد داشت. توانایی شما برای عکس‌العمل صحیح برای کنترل خودرو زمانی که پابرهنه باشد تغییر خواهد کرد. حتی پوشیدن دمپایی یا کفش پاشنه‌بلند نیز می‌تواند تأثیری منفی بر رانندگی داشته باشد. بکار بردن نیروی صحیح روی پدال گاز یا ترمز در شرایط مختلف شاید کمتر قابل پیش‌بینی باشد و بنابراین این امر منجر به کاهش امنیت راننده و اطرافیان خواهد شد.

البته که شما دوست دارید در پشت فرمان و به خصوص در زمان سفرهای طولانی راحت باشد اما تفاوت‌هایی ظریفی بین راحت بودن و ریلکس کردن وجود دارد. راننده‌های راحت می‌توانند هوشیار باشند اما شما نباید زمانی که پشت فرمان هستید به‌صورت منفعلانه روی صندلی بنشینید. باید بتوانید به ‌سرعت و مؤثر واکنش نشان دهید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز