رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مطرح کرد:

اولین تزریق واکسن رازی کووپارس به دو نفر امروز انجام می‌شود/ تزریق به ۱۲۰ نفر دیگر در طول ۸ روز

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۰:۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۴۴۱۲
اولین تزریق واکسن رازی کووپارس به دو نفر امروز انجام می‌شود/ تزریق به ۱۲۰ نفر دیگر در طول ۸ روز
علی اسحاقی در خصوص روند کار آزمایی واکسن رازی کووپارس گفت: این واکسن در مرحله اول بر روی 13 نفر تست می شوند. در طول 8 روز این تزریق انجام می شوند و 120 نفر دیگر پس از آن وارد فاز تزریق واکسن می شوند.

به گزارش برنا؛ علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در جریان آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس گفت: اطلاعات اولیه از اسفند آغاز شد و در فروردین سال جاری فرمولاسیون انجام شد و اردیبهشت و خرداد این نمونه به میمون تزریق شد و سپس بررسی دقیق انجام شده و 27 دی ماه مجوز انجام تست روی انسان صادر شد و امروز اولین تزریق به دو نفر انجام می شود.

او افزود: فاز انسانی سه فاز دارد اما امروز فاز 1 در حال انجام است که بر روی 13 نفر تست می شوند. در طول 8 روز این تزریق انجام می شوند و 120 نفر دیگر پس از آن وارد فاز تزریق واکسن می شوند و دو ماه بعد فاز دوم آغاز می شود. ما در حال حاضر مجوز برای فاز 1و 2 داریم.

اسحاقی تصریح کرد: موسسه رازی 96 سال واکسن می سازد و افرار نگران عوارض واکسن نباشند. این واکسن دقت شده تا ضرری به دنبال نداشته باشد و پروتکل های علمی رعایت شده است و امروز با حضور مقام عالی جهاد کشاورزی فاز 1و2 آغاز می شود.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت: مفتخر هستیم در بیمارستان حضورت رسول این اتفاق صورت می گیرد. این واکسن از دسته نوع ترکیب است.

او افزود: دانشگاه محلی برای این بستر است و این تجربه را جلو می‌بریم و نتیجه خوبش را برای مردم نمایان کنیم و این واکسن افتخار ملی است.

کوهپایه زاده تصریح کرد: از دانشمندان برای تولید واکسن کووپارس تشکر می کنم چرا که به سلامت مردم کمک می کنند تا از شر این ویروس نجات پیدا کنیم.

//انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز