رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

کمک ۱۱۶ میلیاردی تشکل های مردمی به هلال احمر

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۰:۳۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۹
کمک ۱۱۶ میلیاردی تشکل های مردمی به هلال احمر
محمد نصیری از کمک 116 میلیارد تومانی تشکل های مردمی به جمعیت هلال احمر در راستای خدمات رسانی خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در جریان مراسم تقدیر از خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر گفت: امروز شرایط کشور قابل قبول است و امید داریم روند به گونه ای پیش رود که شاهد پیک چهارم کرونا در کشور نباشیم و این وضعیت نسبتا خوب به علت مداخله اجتماعی بوده است.

او افزود: سال گذشته در این برهه زمانی حتی یک ماسک نمی توانستیم پیدا کنیم اما بلافاصله تشکل ها وارد کار شدند و کار تولید ماسک را آغاز کردند. این ماسک ها حتی با قیمت به مراتب گران تر خریداری شد و  در اختیار کادر درمان در بیمارستان ها قرار گرفت.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: غربالگری و ضدعفونی مناطق شهری فعالیت بعدی ما در راستای مقابله با کرونا بود که به خوبی انجام شد. به اذعان ستاد کرونا در تهران، هلال احمر اولین دستگاه ورود کننده بود و سال گذشته در این برهه زمانی 25 هزار نفر غربالگری شدند و به آن ها بسته های غذایی اهدا شد.

نصیری ادامه داد: آموزش عمومی و اهدای اقلام بهداشتی از جمله اقدامات مهم دیگر بود. ما در اوج کرونا 4 نقاهتگاه در کشور راه اندازی کردیم که امروز با توجه به شرایط فقط نقاهتگاه هلال احمر در خوزستان فعالیت می کند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر تصریح کرد: پس از اطلاع رسانی و فراخوان های تخصصی، غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرها در دستور کار قرار گرفت. پس از آن خیریه ها را به عنوان مسئول پشتیبانی بیمارستان ها معین شدند و باری از روی دوش بیمارستان ها برداشتند. 

او افزود: دو مرتبه گرمخانه ها ضدعفونی شدند و به آن ها خدمات رسانی شد. تشکل ها در تمامی این عرصه ها در کنار هلال احمر بودند و بار زیادی از کار برعهده آن ها بود. در همین راستا مجموع کمک های خیریه ها و تشکل های مردم نهاد 116 میلیارد تومان در یک سال گذشته بوده است. 27 موسسه خیریه به صورت ویژه به ما کمک کردند و هر کدام معین یک بیمارستان و یک استان در عرصه مقابله با کرونا بودند و این یک اتفاق مهم بود که رقم خورد.

نصیری تاکید کرد: یک ماه از زلزله سی سخت می گذرد و خوشبختانه این زلزله هیچ جان باخته ای نداشت. هلال احمر از عهده این زلزله برآمد و به خوبی امدادرسانی صورت گرفت. اگر فرض را بر این بگذاریم که این زلزله یک ریشتر بود، جنس هماهنگی ما متفاوت می شد. در سیل سیستان و بلوچستان و کرونا ما فرصت هماهنگی داشتیم. تمرین هایی انجام شده است اما باید عملیاتی تر تمرین کنیم تا اگر زلزله ای همچون بم رخ داد، بتوانیم به خوبی امدادرسانی کنیم.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: یک سازوکاری طراحی کرده ایم که تشکل های مردم نهاد در کنار هلال احمر آماده باشند و بتوانند به خدمات رسانی بپردازند. ما در هلال احمر در همین راستا ساعت صفر را طراحی کرده ایم. امسال چندین مانور از این جنس را داشته ایم و دقیقا همچون زلزله واقعی این مانورها برگزار شد و نیرو در این خصوص جا به جا شده است.

او افزود: اگر زلزله ای بر فرض مثال در تهران رقم بخورد، هماهنگی ما دیگر داخلی نیست و ضرورت دارد با ده ها دستگاه دیگر هماهنگ شد. در همین راستا تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است. آموزش رایگان جز تکالیف هلال احمر است و این اقدام نیز صورت می گیرد. باید این آموزش ها توسط تشکل ها به صورت تخصصی انجام شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: وظیفه دیگر ما نیز رسیدگی به بیماران است. در همین راستا آن دسته از بیمارانی که به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کردند، اسکان آن ها کاملا رایگان بود. حتی هزینه ایاب و ذهاب این بیماران نیز به صورت رایگان انجام شد و حتی تا جایی که درمان نیز ممکن باشد به صورت رایگان انجام می شود.

نصیری تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا کپسول های اکسیژن در هلال احمر 1500 عدد بوده است و امروز این تعداد به کمک خیرین به 4500 عدد رسیده است. دستگاه های اکسیژن ساز ما نیز بالغ بر 600 عدد است. امروز با این ظرفیت دیگر می توان به خوبی خدمات رسانی کرد. دیگر کسی در نوبت برای دریافت خدمات نیست و امروز به خوبی توانسته ایم نقاهتگاه در خوزستان برپا کنیم و خدمات رسانی کنیم. 58 دستگاه ونتیلاتور نیز به کمک خیرین در این مدت خریداری شد. مجموعا 100 دستگاه ونتیلاتور به وزارت بهداشت در این مدت اهدا شد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز