هشدار؛ خطراتی که دانش آموزان تهرانی را تهدید می کند

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۵:۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۴۶۶۶
هشدار؛ خطراتی که دانش آموزان تهرانی را تهدید می کند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال آتی با توجه به مجازی شدن شرایط آسیب فضای مجازی افزایش می‌یابد. در صورت مهار کرونا و طی شدن روال عادی آموزش در حوزه اعتیاد مشکلاتی وجود دارد و باید مراقب افزایش مصرف مواد مخدرهای به ظاهر کم خطر در بین نوجوانان باشیم.

به گزارش برنا؛   محمد رحیم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به خبرنگار برنا گفت: در سال 99 از ابتدای سال کرونا به عنوان مهمان ناخوانده وارد زندگی ما شد. شروع سال تحصیلی جاری باعث شد تا کارها را به صورت رعایت پروتکل های بهداشتی دنبال کنیم.

او افزود: وجود کرونا تعطیلی مدارس را به دنبال داشته است. این مقوله باعث تقلیل استراتژی‌ها برای مباحث آموزشی شده است.

 رحیم تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌ها را به سمت فضای مجازی سوق دادیم که در کنار درس آموزی دانش آموزان محتواهایی در راستای توانمندی اولیا و کارکنان تولید  شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌توانستیم دانش آموزان را در ایام کرونا حضوری ببینیم آموزش‌ها از طریق شبکه شاد به اشتراک گذاشته شد.

رحیم گفت: مشاوران از طریق ارتباط مجازی و تماس‌های تلفنی پیگیر دانش آموزان هستند. در این زمینه ارتباطات با نهادهایی برای کنترل و کاهش آسیب به وجود آمده است. همچنین با ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری  مواد مخدر ارتباطات مناسب برقرار شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران افزود: در این زمینه کانون یاریگران زندگی را ایجاد کردیم. پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات ارتقایی در این زمینه در 1300 مدرسه شهر تهران اجرایی شد.

رحیم ادامه داد: در این کانون آموزش همسالان و اجرای پروژه کوچک در مدرسه انجام شده است. مدارس مشکلات را فهرست کرده و در کانون یاری دهندگان انتخاب و در پروژه اجرایی می‌کنند.

 رحیم درباره بیشترین آسیب تهدید کننده دانش آموزان تهرانی گفت: آسیب‌های اجتماعی در سامانه همگام پایش می‌شود. مدیران و مشاوران در مدرسه و رابطان این حوزه موارد را مشاهده و در سامانه وارد می‌کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون نمی‌توان عدد و رقم درباره میزان آسیب‌ها ارائه کرد، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال آتی با توجه به مجازی شدن شرایط آسیب فضای مجازی افزایش می‌یابد. در صورت مهار کرونا و طی شدن روال عادی آموزش در حوزه اعتیاد مشکلاتی وجود دارد و باید مراقب افزایش مصرف مواد مخدرهای به ظاهر کم خطر در بین نوجوانان باشیم. 

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز