فرمانده نیروی انتظامی:

کاهش تصادفات مهم‌ترین هدف نیروهای انتظامی است/ از ورود خودروهای ناایمن جلوگیری می‌شود/ اعمال قانون برای همه افراد جامعه است

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۲۰۶۳
کاهش تصادفات مهم‌ترین هدف نیروهای انتظامی است/ از ورود خودروهای ناایمن جلوگیری می‌شود/ اعمال قانون برای همه افراد جامعه است
سردار حسین اشتری گفت: یکی از اهداف بزرگ نیروهای پلیس راهور جلوگیری از تصادفات و کاهش جانباختگان و تصادفات است. اگر در مسیر تحقق این دو موضوع تلاش کنیم بسیار اثر بخش خواهد بود.

به گزارش برنا؛ سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در پانزدهمین همایش سراسری پلیس راهور ناجا ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیش رو گفت: از برگزاری این همایش سراسری با حضور رئسای پلیس راهور و مدیران پلیس راهور تشکر می کنم. همه ساله در این ایام این همایش سراسری برگزار می‌شود و موضوعاتی که دارای اهمیت هستند بیان می‌شود. البته که در این دو سال به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی شرایط متفاوت شده است.

او افزود: کمتر سازمانی را سراغ داریم که مانند نیروی انتظامی و مجموعه نیروی راهور در تمامی ساعات ارائه خدمات و انجام وظیفه در ارتباط با مردم باشد حتی زمانی که مردم به خانه های خود میروند باز هم نیروهای انتظامی با مردم در ارتباط هستند.

سردار اشتری بیان کرد: یکی از اهداف بزرگ نیروهای پلیس راهور جلوگیری از تصادفات و کاهش جانباختگان و تصادفات است. اگر در مسیر تحقق این دو موضوع تلاش کنیم بسیار اثر بخش خواهد بود. همانطور که سردار هادیانفر نیز ذکر کردند، هر فردی که جان خود را در تصادفات از دست می‌دهد بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند خسارت‌های مالی را شاید اما خسارت روحی را نمی توان جبران کرد. پدر خانواده ای که در یک تصادف جان خود را از دست می‌دهد تمام زندگی دیگر اعضای این خانواده دستخوش بحران می شود بنابراین کاری که نیروهای انتظامی انجام می‌دهند بسیار دارای اهمیت است و اینکه یک نفر کمتر در جاده ها جان خود را از دست بدهد هدفی ارزشمند است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بسیاری از کشورهایی که صحبت از حقوق بشر می‌کنند برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستند. نیروهای انتظامی بر اساس آموزش های دینی باید تمام توان خود را برای کاهش تصادفات بگذارند. با اینکه نیروی انتظامی طرح های مفیدی را در دستور کار خود قرار داده است اما ارتقای فرهنگ ترافیکی، زیرساخت‌ها و خودروها و خودروسازی ایمن برای کاهش تصادفات و جانباختگان بسیار مهم است. در صنعت خودرو باید به شکل قاطع از خودروساز خودروی ایمن بخواهیم زیرا جان مردم برای ما اهمیت بیشتری نسبت به هرچیزی دارد. باید تمامی دستگاه ها را پای کار آورد و مناطق حادثه خیز در بررسی بیشتری قرار بگیرند.

اشتری ادامه داد: همانقدر که خودروها، راننده ها و جاده ها افزایش پیدا می کنند تصادفات نیز افزایش دارند اما امسال برخلاف سال ۹۸، ۱۳٪ کاهش جانباختگان و ۳۰٪ کاهش تصادفات را داریم که اتفاق خوب و مهمی است. پیش بینی می‌شود که در نوروز با افزایش سفرها روبه رو باشیم که البته ما نیز بر اساس دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا با نقض کنندگان قانون به شکل جدی برخورد خواهیم کرد. امیدوارم از سفرهای غیر ضروری جلوگیری شود.

اشتری بیان کرد: باید خدمات را به شکل هوشمند پیش ببریم تا در این شرایط مردم غیرحضوری به کارهای خود برسند و کمتر معطل شوند. هوشمندسازی پلیس بسیار اهمیت دارد که البته در این زمینه اتفاقاتی افتاده که به امید خدا تا پایان سال ۱۴۰۰ به معیارهای مدنظر خود برای پلیس هوشمند برسیم و باید هوشمندسازی را در شهرها، روستاها و جاده ها استفاده کنیم.

اشتری ادامه داد: به کارکنان نیروی راهور خداقوت می گویم و وظیفه ما نیز تامین حداقل ها برای این افراد است. پرداخت اضافه کاری و سعی در خانه‌دار شدن این افراد تا ۴ سال آینده از دستورات کار است.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در بحث اعمال قانون متخلفان اصلا نباید کوتاهی شود و باید به این نکته توجه کنند که هیچ فردی در اعمال قانون مصون نبوده و همه مردم در یک سطح هستند. همچنین در این وضعیت که کشور درگیر کرونا است همکاران باید مراقب خود باشند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و حداقل های امکانات نیز برای ایمنی این افراد نیز باید در اختیارشان قرار گیرد.

اشتری در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران بیان کرد: والدین در این روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند و همکاری‌های لازم را با نیروهای انتظامی بکنند. مردم با در معرض خطر قرار دادن خود سال جدید را برای خانواده خود تلخ نکنند و پلیس هم در مکان‌های لازم و ضروری حضور خواهد داشت.

او افزود: اگر در این روزها تخلفی صورت بگیرد و خودرویی قوانین را نقض کند همکاران من این خودرو را تا ۱۵ فروردین توقیف میکنند. سلامت مردم در اولویت اول قرار دارد و پلیس در کنار مردم برای ایمنی آن‌ها قرار دارد و اگر کسی بخواهد باعث ایجاد ناامنی شود با قاطعیت با او برخورد خواهیم کرد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز