رئیس پلیس راهور؛

۸۲ درصد جانباختگان حوادث جاده‌ای بر اثر سرعت و سبقت غیر مجاز بوده‌اند/ افزایش ۱۳ درصدی ترددها در اسفند امسال در مقایسه با اسفند ۹۸

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۰۵:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۲۴۷
۸۲ درصد جانباختگان حوادث جاده‌ای بر اثر سرعت و سبقت غیر مجاز بوده‌اند/ افزایش ۱۳ درصدی ترددها در اسفند امسال در مقایسه با اسفند ۹۸
سیدکمال هادیانفر گفت: نزدیک به 34 درصد تصادفات برای جاده‌های کشور است که از این 34 درصد، 70 درصد آن‌ها منجر به مرگ می‌شوند که علت آن نیز رعایت نکردن نکات ایمنی به ویژه سرعت و سبقت غیرمجاز است و اگر مردم جوانب احتیاط را درنظر بگیرند قطعا شاهد کاهش تصادفات هستیم.

به گزارش برنا؛ سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: همه مسئولان کشور در این روزها تاکید به پرهیز از سفر کرده‌اند و حتی اگر امکان دارد سفرهای نوروزی را به زمان دیگری موکول کرد تا افزایشی در سفرهای نوروزی نداشته باشیم. اما اگر افرادی ناگزیر به سفر بودند توصیه ما این است که قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی را رعایت کنند زیرا بر اساس آمار 82 درصد جانباختگان حوادث جاده‌ای بر اثر سرعت و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به رو به رو بوده است و بیشتر تصادفات در مرزهای 30 کیلومتری ابتدایی و انتهایی شهرها اتفاق می‌افتند.

او افزود: شرایط آب و هوایی در سال جدید احتمالا مانند دو روز گذشته شرایطی زمستانی باشد به همین دلیل حتما سفرهای خود را به تعویق بیاندازند و یا در صورت لزوم از خودروهای ایمن، زنجیر چرخ و تمامی سرنشینان خودروها از کمربند ایمنی استفاده کنند. نزدیک به 34 درصد تصادفات برای جاده‌های کشور است که از این 34 درصد، 70 درصد آن‌ها منجر به مرگ می‌شوند که علت آن نیز رعایت نکردن نکات ایمنی به ویژه سرعت و سبقت غیرمجاز است و اگر مردم جوانب احتیاط را درنظر بگیرند قطعا شاهد کاهش تصادفات هستیم.

هادیانفر در ادامه درباره آمار جانباختگان عنوان کرد: حدود 15 درصد در تردد ها نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم اما در اسفندماه امسال در مقایسه با اسفند سال گذشته 13 درصد ترددها افزایش یافته است. آنچه در کاهش 13 درصدی جانباختگان و 24 درصدی مجروحان تاثیرگذار بوده است، کمتر از 30 درصد وابسته به کرونا و بیش از 70 درصد به تلاش همکاران نیروی انتظامی و همکاری مردم وابسته است. امیدوارم در کاهش تصادفات بتوانیم به شکل پایدار عمل کنیم چرا که سالانه 17 هزار کشته و 365 هزار مجروح در تصادفات ارقامی ناراحت کننده برای کشورمان است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به تمهیداتی که برای ایام نوروز درنظر گرفته‌اند، گفت: در قرارگاه نوروزی که برگزار کرده‌ایم تاکید بر کاهش سفرها است و همه دستگاه‌ها مانند پلیس، هلال احمر، اورژانس، بیمه‌ها، سازمان راهداری، امداد خودروها و سازمان جهانگردی در آن نقش دارند به این شکل که با بیش از 107 هزار نیرو، 21 هزار واحد گشتی و 64 بالگرد خود را برای نوروز امسال آماده کرده‌ایم که علاوه بر بیماری کرونا و تاکیدها بر سفر نرفتن امکان برقراری شرایط جوی ناپایدار نیز وجود دارد.

هادیانفر تاکید کرد باتوجه به شرایط فعلی کشور که مردم درحال دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا هستند از سفرهای نوروزی پرهیز شود و همچنین عامل حادثه‌آفرین دیگر را شرایط جوی ناپایدار عنوان کرد که در هفته گذشته 20 استان کشور را درگیر طوفان، کولاک و بارندگی کرده است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز