با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا؛ تزریق به افراد بالای ۸۰ سال/ حضور در محل اقامت سالمندان برای واکسیناسیون در صورت لزوم

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۱۱۸۲
آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا؛ تزریق به افراد بالای ۸۰ سال/ حضور در محل اقامت سالمندان برای واکسیناسیون در صورت لزوم
سعید نمکی، همزمان با آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا گفت: برخی از افراد سالخورده قابلیت حضور در مراکز را ندارند و حتما باید به محل حضور آن ها مراجعه کرد. فرهنگ غنی در احترام پیشکسوتان داریم و نباید بگذاریم پیرمرد و پیرزنی تنها درون خانه حسرت بخورد و باید بتواند واکسینه شود.

به گزارش برنا؛ آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از تبریز و ارتباط ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت برگزار شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان این نشست گفت: تشکر می کنم از همه کسانی که فاز اول واکسیناسیون را به خوبی مدیریت کردند. گرچه کند بود اما خوشحالیم علی رغم همه دغدغه ها برای تامین واکسن در قراردادهای مختلف، با دو هفته تاخیر جمعیت هدف اول را واکسینه کردیم و در موعد مقر فاز دوم واکسیناسیون را آغاز می کنیم.

نمکی عنوان کرد: با تکیه بر تولید داخل توانستیم فاز سه آزمایش بالینی یکی از معتبرترین واکسن های جهان با انتقال دانش فنی کوبا شروع کردیم و واکسن مجموعه برکت هم به فاز سوم رسید. همچنین واکسن دیگری با همکاری کشور استرالیا پیش می بریم. شرکت دیگری هم به فاز دو ملحق شده و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی رخ می دهد.

او با بیان اینکه مجموعه اسپوتنیک در داخل کشور کار خود را آغاز کرد، افزود: از این ماه به بعد سرعت قابل توجهی برای واکسیناسیون طبق سند ملی پیش می بریم.

وزیر بهداشت گفت: مردم را سرگردان واکسیناسیون نکنیم. همکاران با مهارت باید به مردم به موفع خبر دهند تا کسی در هیچ لحظه ای دچار ابهام نشود که چه روزی متخص گرفتن واکسن است تا ازدحام مردم در محل تزریق واکسن جلوگیری شود.

نمکی با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تصریح کرد: رخی از افراد سالخورده قابلیت حضور در مراکز را ندارند و حتما باید به محل حضور آن ها مراجعه کرد. فرهنگ غنی در احترام پیشکسوتان داریم و نباید بگذاریم پیرمرد و پیرزنی تنها درون خانه حسرت بخورد و باید بتواند واکسینه شود.

او ادامه داد: اگر لازم است باید از بسیجیان، هلال احمر و سازمان های مردم نهاد کمک گرفت تا بتوانیم واکسیناسیون را  انجام دهد و پیرزن و پیرمردی در خانه نماند که واکسینه نشود.

وزیر بهداشت گفت: اطلاع رسانی به گروههای هدف به موقع شود. امروز 80 سال به بالا سپس 75 سال به بالا سپس 70 و 65 و 60 سال به بالا انجام می شود.

نمکی افزود: اگر در استانی واکسن کم باشد ساختاری تدوین شود تا فردی در استانی با عدم تزریق واکسن در سن مورد نظر رو به رو نشود.

//انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز