عضو سابق شورای شهر تهران در واکنش به احتمال ائتلاف متخصصین شهری اصلاح طلبان و اصولگرایان:

جریان‌های مختلف سیاسی باید در شوراها حضور داشته باشند/ شوراها نباید جناحی و سیاسی باشند/ هر دو جناح سیاسی در شورای چهارم با یکدیگر هم عقیده بودند/ تخلف یک نفر نباید بلافاصله فراگیر شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۳:۴۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۱۴۶۴
جریان‌های مختلف سیاسی باید در شوراها حضور داشته باشند/ شوراها نباید جناحی و سیاسی باشند/ هر دو جناح سیاسی در شورای چهارم با یکدیگر هم عقیده بودند/ تخلف یک نفر نباید بلافاصله فراگیر شود
سردار مرتضی طلایی گفت: شورای چهارم یک نمونه از حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان است، شورایی که از هر دوجناح در آن حضور داشتند اما حول ارائه خدمت به مردم با یکدیگر هم عقیده و هم نظر بودند، نمیدانم در شورای ششم این وضعیت به چه صورت خواهد بود اما همواره تاکید دارم شوراها نباید جناحی و سیاسی باشند.

به گزارش برنا؛ در آستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داریم و تعداد زیادی از افراد برای راهیابی به سیستم مدیریت شهری کاندید شدند این افراد آنقدر با تخصص های غیر مرتبط برای حضور در شوراها صف کشیده اند که بحث انتخاب افراد اصلح را به چالش کشانده است از این رو برخی پیشنهاد دادند که اصولگراها و اصلاح طلبان می توانند با تشکیل ائتلاف، متخصصین را راهی شوراهای شهر و روستا کنند تا این مجموعه از مشکلات موجود رها و مجموعه شوراها تقویت شود. بر این اساس به سراغ سردار مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو سابق شورای شهر تهران رفتیم تا با تشریح عملکرد پنج دوره شوراها این پیشنهاد را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. 

او در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به عملکرد شوراها در پنج دوره گذشته گفت: برخی اوقات به دلیل کوته بینی که داریم در تحلیل‌ها و قضاوت‌هایمان دچار خطا می‌شویم درحالی که ما باید بپذیریم 40 سال است که ساختار نظام مردمی ایجاد کردیم و از یک نظام از بالا به پایین و ارباب- رعیتی چندین هزار ساله نجات پیدا کرده‌ایم و مردم توانستند بالاخره در یک فضای اجتماعی حضور داشته باشند و در عرصه‌های اجتماعی مختلف با رویکرد مردم محور فعالیت کنند.

طلایی افزود: درواقع نهاد و ساختار سیاسی-اجتماعی مردم محور در کشور ما عمر 40 ساله دارد و اصلا قابل قیاس با نظام قبلی که تنها یک نفر از روستا گرفته تا کل کشور ریاست می‌کرد و اربابی بود، نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: عمر شوراها به عنوان یکی از نمادهای اصلی مردم سالاری 20 ساله است اما متاسفانه در همین بیست سال دولت‌ها، مجلس‌ها و... با هر نوع نگرش سیاسی تلاش کردند تا این نهاد مردم سالار را تضعیف کرده و با گرفتن اختیاراتش آن را محدود کنند از طرف دیگر یک عده‌ای دانسته یا نادانسته از ضعف‌ها و اشکالات این خانواده بزرگ سوءاستفاده می‌کنند تا از این طریق باعث تضعیف شوراها شوند درحالی که این ساختار، سازمان و نهاد اجتماعی 20 سال است که پایه گذاری شده و در حال حاضر در حال طی کردن مسیر رشد و تکامل خود است.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه گفت: شوراها متولد شده از نهاد انقلاب هستند و طبیعی‌ست در عمری که تاکنون طی کرده‌اند مانند یک کودک زمین بخورند و بلند شوند اما مهم این است که در حال رشد است و اگر در این میان یک نفر مرتکب خطایی شد نباید بلافاصله فراگیر شود.

او ادامه داد: وجود شوراها برای کشور برکت و برای مردم نعمت است چرا که بین مردم و حاکمیت ارتباط خوبی برقرار می‌کنند پس همه ما مکلف هستیم نظام شورایی کشور را تقویت کنیم و اشکالات آن را برطرف کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسد و بتواند خدمات مفیدی به مردم ارائه دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا برای ورود متخصصین به شوراها بنا است با اصلاح طلبان ائتلاف کنند؟ عنوان کرد: اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی باید در کشور فعالیت کنند امری پذیرفته شده است اما اینکه ما می‌گوییم شورا سیاسی نشود به این معنی نیست که احزاب در آن وجود نداشته باشند، اتفاقا باید جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در شوراها فعالیت کنند اما  دچار سیاست زدگی و جناح بازی نشوند و بر انجام وظایف خود تمرکز کنند.

او افزود: شعار ما کار و خدمت بود و تلاش کردیم در این شعار  نیروهای دارای تجربه، متخصص، کارآمد و پاک دست را شناسایی کنیم تا کیفیت ارائه خدمت به مردم افزایش پیدا کند.

عضو سابق شورای شهر تهران درباره احتمال ائتلاف متخصصین هر دو جناح گفت: من به شورا با نگاه سیاسی و جناحی نگاه نمی‌کنم و معتقد هستم متخصصان، متعهدان، باتجربه‌ها و پاک دستان باید فارغ از نگاه سیاسی و جناحی خود در شورا حضور داشته باشند.

طلایی در پایان عنوان کرد: شورای چهارم یک نمونه از حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان است، شورایی که از هر دوجناح در آن حضور داشتند اما حول ارائه خدمت به مردم با یکدیگر هم عقیده و هم نظر بودند، نمیدانم در شورای ششم این وضعیت به چه صورت خواهد بود اما همواره تاکید دارم شوراها نباید جناحی و سیاسی باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز