۹۸ درصد خدمات ثبت اسناد در کشور الکترونیکی است

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۲:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۱۸۴۲
۹۸ درصد خدمات ثبت اسناد در کشور الکترونیکی است
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اهمیت مانع‌زدایی‌ها ۹۸ درصد خدمات این سازمان به پهنای کشور، الکترونیکی است.

به گزارش برنا؛ سید صادق سعادتیان، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: سازمان ثبت اسناد یکی از واحدهای زیرمجموعه قوه قضاییه و مرجع ثبت رسمی کشور است که به وسعت و پهنای کشور خدمات می‌دهد و در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی و پیشگیری از ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی فعال است.

او گفت: یکی از زیرشاخه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی ثبت شرکت‌ها است که همه شرکت‌ها را هم ثبت هم حمایت قانونی می‌کند و موجب ایجاد شخصیت حقوقی می‌شود و به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک بیان کرد: این سازمان در ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی که در محل خود حمایت از تولیدات داخل محسوب می‌شود، فعال است و اگر طرح یا اختراعی وجود دارد گواهی مالکیت در اداره ثبت ارایه می‌شود.

او گفت: در ثبت علایم تجاری و نشانه‌های جغرافیایی هم نقش داریم و برای مثال در ثبت زعفران، فرش و پسته ایران برای شناساندن آن به جهان موفق عمل کردیم.

او اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های مالی و خانوادگی امروز در سازمان ثبت اسناد و املاک رسیدگی می‌شود و برای کاهش پرونده‌های مراجع قضایی موثر است.

سعادتیان افزود: سند تحولی ما مدیریت جهادی، مبارزه جدی با فساد اداری، حفظ کرامت ارباب رجوع و کارمندان و خدمات دقیق، صحیح و به موقع است لذا مردم حق خدمت گرفتن و ما وظیفه خدمت کردن داریم که باید آن را به‌موقع و بی‌منت انجام دهیم.

او گفت: در تمامی بخش‌های ثبت باید سلامت اداری ارتقا یابد هرچند نظر بر این است که جلوی فساد گرفته شود اما مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت و همه خدمات را به صورت هوشمند ارایه خواهیم داد تا فساد اداری به حداقل برسد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از معضلاتی که وجود داشت، جعل اسناد بود و امروز همه اسناد به صورت الکترونیکی انجام و مالکیت شخص محرز و صادر می‌شود.

او در ارتباط با کاداستر توضیح داد: خیلی از کشورها کاداستر را اجرا کردند و تاریخ اجرای کاداستر در کشور ما به سال ۵۱ برمی‌گردد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور جدی مطرح شد.

سعادتیان گفت: مقام معظم رهبری همیشه در این زمینه دغدغه داشتند که سازمان ثبت اسناد و املاک اجرای کاداستر را در کشور عملیاتی و گوشه به گوشه کشور را برنامه‌ریزی کند.

او بیان کرد: قبلا از ۱۳۱ میلیون اراضی ملی در کشور ۳۳ میلیون هکتار در سامانه کاداستر ثبت شده بود و امروز ۸۰ میلیون هکتار اراضی تثبیت شده است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: کل مراتع و جنگل‌ها به خصوص در شمال کشور را ثبت کردیم و ‌کوه‌های دنا، دماوند، سهند ‌و سبلان که مورد کوه‌خواری قرار می‌گرفت، ثبت شده است.

او با بیان اینکه کاداستر زیرساخت توسعه و حافظ حقوق‌ مردم است افزود: اگر به این نقطه برسیم حتما مدیریت کلان بر زمین اتفاق می‌افتد و عدالت مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

سعادتیان گفت: در اراضی ملی خراسان جنوبی نیز ۱۴ میلیون هکتار از عرصه این استان مالکیت گرفته است.

او افزود: در حوزه روستایی استان امسال برای نقشه‌برداری کاداستر توافق‌نامه منعقد کردیم و یکی از توفیقات سازمان ثبت اسناد و املاک صدور مالکیت بدون حق ثبت برای روستاییان است.

او گفت: یکی از دغدغه‌ها به جهت شعار سال، حمایت از روستاییان است که برای سنددار کردن بافت روستایی و مزارع کشاورزی از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز