شهردار تهران:

به دنبال ثبت جهانی ولیعصر هستیم/ سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزده‌ایم/ تبدیل برج باغات به پارک‌های محلی/ شورای ترکیبی بهتر از یک دست است

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۱:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۷۰۰۶
به دنبال ثبت جهانی ولیعصر هستیم/ سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزده‌ایم/ تبدیل برج باغات به پارک‌های محلی/ شورای ترکیبی بهتر از یک دست است
پیروز حناچی گفت: تلاش برای ثبت ملی خیابان ولیعصر آغاز شد و سعی ما بر این است ثبت جهانی را تعقیب کنیم. قنادی در خیابان ولیعصر وجود دارد که داری قدمت صد ساله است و هر کجای دنیا که باشد این ارزش ها را حفظ می کنند.

به گزارش برنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان نشست خبری خود که در ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: تلاش کردیم مسیر ۳۰ ساله ای که نقدهای بسیاری بر آن داشتیم را اصلاح کنیم‌ و قطار را در ریل دیگری قرار دادیم. 

او افزود: شهر با ۲۵ سرمایه گذار اداره می شد که عارضه های زیادی به دنبال داشت گرچه شهر بدون سرمایه اداره نمی شود اما باید تعادل میان آن ایجاد شود.

حناچی تصریح کرد: مغایر برنامه های کلان تهران حرکت نکردیم. در مدت ۳۰ ماه تلاش کردیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

شهردار تهران افزود: پروژه های گل باغ نیایش منطقه ۲، باغ راه حضرت فاطمه، پروژه میدان امیر کبیر، پروژه هفت تیر و... حوزه قلمرو عمومی را هدف قرار داده است. 

او ادامه داد: تلاش برای ثبت ملی خیابان ولیعصر آغاز شد و سعی ما بر این است ثبت جهانی را تعقیب کنیم. قنادی در خیابان ولیعصر وجود دارد که داری قدمت صد ساله است و هر کجای دنیا که باشد این ارزش ها را حفظ می کنند.

حناچی با اشاره به پروژه تسلیحات تاکید کرد: تلاش می کنیم به منطقه ۱۳ اضافه کنیم تا بخشی از شهر باشد.

او گفت: پروژه ولیعصر و پروژه رازی در جنب برج طغرل به افتتاح می رسد و مکانی برای شناسایی ری است.

شهردار تهران بیان کرد: بی انضباطی را در شهر کنترل کردیم همچنین موضوع بلندمرتبه سازی به شدت در حال پیگیری است. سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزدیم.

او ادامه داد: سهم منابع مالی پایدار را افزایش داده و همچنین رود دره های تهران را مورد توجه قرار دادیم در عین حال برج باغات به پارک های محلی تبدیل شدند.

شهردار تهران افزود: تراز مالی به روز شهرداری تهران ارائه شد در صورتی که در گذشته با سه سال تاخیر صورت می گرفت. این امر سبب افزایش شفافیت شد.

حناچی با بیان اینکه در گذشته شاهد بی نظمی مطلق در شهر بودیم گفت: در حال حاضر به سمت نظم می رویم. انشالله احکام قطعی ابلاغ شود آن ها را اطلاع رسانی می کنیم.

حناچی در خصوص انتخابات گفت: ایده آل آن است که حداکثر مردم حاضر شوند که به میزان افزایش مشارکت افراد متعهد تر حضور پیدا می کنند و در صورت مشارکت پایین کسانی ممکن است وارد شوند که مناسب نباشند. شورای ترکیبی از جناح های مختلف بهتر از شورای یکدست است که تضارب آرا بهتر خواهد بود.

//انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز