رونمایی از طرح ابتکاری در منطقه ۵؛

تجهیز سه بوستان ناحیه یک به کانکس کتابخانه

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۰:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۹۰۴۳
تجهیز سه بوستان ناحیه یک به کانکس کتابخانه
شهردار ناحیه یک منطقه 5 از تجهیز سه بوستان این ناحیه به کانکس کتابخانه خبر داد و افزود: در طرح ابتکاری در منطقه 5 به بوستان از ناحیه یک در راستای افزایش سرانه مطالعه به کانکس کتابخانه مجهز می شوند.

به گزارش برنا؛ علی دوستی، شهردار ناحیه یک منطقه 5 در مورد پروژه احداث کتابخانه در بوستان ها گفت: آمارهای دقیقی از سرانه مطالعه در ایران وجود ندارد اما آنچه که مشهود است این سرانه در ایران پایین است و آماری که توانستیم پیدا کنیم 12 و نیم دقیقه در شبانه روز است.یکی از دلایل این آمار ضعیف ،بحث زیر ساخت هاست مثل کمبود کتابخانه های عمومی که احداث آن جزو وظایف شهرداری ها هم هست.

او افزود: از سوی دیگرمعضلات اجتماعی را هم در برخی بوستان ها شاهد هستیم و متاسفانه برخی بوستان ها شرایط مناسبی ندارند. روی این حسب برای اینکه بتوانیم روی این معضلات اجتماعی هم کار کنیم به جای برخورد فیزیکی فعالیت فرهنگی را مدنظر قرار دادیم.

دوستی با بیان اینکه طرح احداث کتابخانه در بوستان ها در قالب پروژه های کوچک مقیاس و با مشورت با شورایاران رقم خورده است تاکید کرد: 22 بوستان در ناحیه ما هست که سه بوستان در سه محله به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شد تا کتابخانه های کانکسی در بوستان ها نصب شود که در بالا رفتن سرانه مطالعه تاثیرگذار است.این یک طرح ابتکاری و منحصر بفرد در سطح تهران است.

او اذعان کرد: 220 بوستان در سطح منطقه داریم که اگر 100 بوستان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند زیر ساخت های مطالعه رابه شدت افزایش داده و تاثیرات خوبی در رفع معضلات اجتماعی دارد.

شهردار ناحیه یک در پایان گفت: عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و پیمانکار در حال ساخت کانکس ها هست وبه زودی هر محله به این کتابخانه ها تجهیز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز